Page 130 - kamu-personel-rejimi-3
P. 130

idareye takdir yetkisi tanınmıştır. Şüphesiz ki, İdare takdir yetkisini
            kullanırken mutlak ve sınırsız hareket etmemeli, yargı içtihatlarına
            uygun olarak şikayetçinin elde edeceği kişisel yarar ile idarenin hizmeti
            yürütürken uğrayacağı kayıp arasında bir denge kurmalıdır. 10, 11, 12
            ve 13 numaralı paragraflarda yer alan Danıştay kararlarında, “eğitim ve
            öğretim hakkı”, “aile birliği”, “gitmek istenilen kurumda yükselebilme ola-
            nağı”, “aynı durumda olan personele daha önce muvafakat verilmiş olması”
            gibi sebepler dolayısıyla kişilerin yararları İdarenin hizmeti yürütür-
            ken uğrayacağı zararın üstünde tutulmuştur. Ancak olayımızda şika-
            yetçinin yargı içtihatlarında yer alan gerekçelerden birisi hariç (başka
            personele muvafakat) diğerlerini ileri sürmediği gibi, makul, mantıklı,
            meşru ve güncel bir gerekçe olmaksızın sırf sübjektif sebeplerle nakil
            talebinde bulunduğu anlaşılmıştır. Şikayetçi başka bir personele mu-
            vafakat verildiğini öne sürmüşse de; her iki personelin aynı koşullar-
            da olmadığı, diğer personelin hizmetinin daha fazla olduğu, idarenin
            takdir yetkisini kamu yararı ve hizmet gereklerine aykırı kullandığının
            iddia edilmediği, kullanıldığına dair tarafımızdan dosya içerisinde bu
            konuya ait bilgi, belge ve delile rastlanmadığından başvurucunun  bu
            yöndeki iddiasına katılmak mümkün olmamıştır.
               20. Ayrıca 4.1. numaralı paragrafta yer alan İdarenin cevabında da;
            artan polis ihtiyacından bahisle bu hizmetin yetişmiş, nitelikli per-
            sonel tarafından yürütülmesinin amaçlandığı ve bu durumun kamu
            hizmetin bir gereği olduğu ifade edilmiştir. Gerçekten de; kamu hiz-
            metinin etkin, verimli şekilde yürütülmesi   için   kamu   yararı   düşü-
            nülerek   kamu   hizmetini   yürütecek   kişilerin   yetenek   ve özellik-
            lerine uygun birimlerde çalıştırılması gerekmektedir. Bunun yanı sıra;
            ülkemizin güneydoğu bölgesinde yoğun olarak yaşanan terör olayları
            ve  ülkemizin  terörle  mücadele  politikasının  fonksiyonu  düşünüldü-
            ğünde yetişmiş ve nitelikli polis ihtiyacının arttığı hususu da yadsına-
            maz bir gerçektir. Şikayetçinin polis meslek yüksek okulunda mesleki
            eğitimini tamamladığı ve 24/07/2009 tarihinde atanarak, bu tarihten
            günümüze kadar polislik görevini yaptığı dolayısıyla verimliliğinin
            en  yüksek  olduğu  ve  hizmetinden  en  yüksek  oranda  yararlanılacak
            bir birimde çalıştırıldığı, naklen gitmek istediği Nüfus ve Vatandaşlık
            Müdürlüğü’nde aldığı eğitime uygun bir görevde çalışmayacağı, ayrı-
            ca şikayetçinin kamu yararına tercih edilebilecek bir kişisel yararının
            bulunmadığı, İdarenin muvafakat talebini değerlendirirken takdir
            yetkisinin sınırlarını aşmadığı ve İdarenin işleminin hukuka aykırı





                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  125
   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135