Page 143 - kamu-personel-rejimi-3
P. 143

ile boş kadro durumu göz önünde bulundurularak değerlendi-
            rilmesi gerektiği hüküm altına alınmıştır.
               19.4 numaralı paragrafta açıklandığı üzere idare tarafından, Tür-
            kiye İş Kurumu Genel Müdürlüğünce yer değiştirme suretiyle atan-
            ma taleplerinin “İşlemler El Kitabı” hükümleri doğrultusunda bir ko-
            misyon tarafından değerlendirildiği, Elazığ Çalışma ve İş Kurumu İl
            Müdürlüğüne 2015 yılında toplam 16 İş ve Meslek Danışmanı unvanlı
            personelin tayin talebinde bulunduğu, fakat Elazığ İlinde boş kadro
            bulunmaması nedeniyle hiç atama yapılamadığı, ayrıca Elazığ İlinde
            optimal 27 İş ve Meslek Danışmanı çalışması gerekmekte iken toplam
            34 İş ve Meslek Danışmanının görev yaptığı, atamalarda optimal sayı-
            nın mümkün olduğu kadar göz önünde bulundurulduğu, değerlendir-
            me komisyonunca sağlık, engellilik, zorunlu hizmete tabi personelin
            ve diğer personelin eş durumu mazeretlerine göre öncelik sırası belir-
            lenerek atama yapıldığı belirtilmektedir. Ayrıca İş ve Meslek Danışma-
            nı unvanlı personelin çalışmalarının İl Müdürlüğünün performansını
            doğrudan etkilediği ve bu nedenle İl Müdürlüklerinin vizeli kadro sa-
            yılarının muhafaza edildiği ifade edilmiştir.

               20. Dolayısıyla Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğünce 2015 yılı
            içerisinde yer değişikliği talebiyle başvuru yapan 16 kişinin de
            talebinin Elazığ İlinde boş kadro bulunmaması nedeniyle ka-
            bul edilmediği anlaşılmıştır. Ayrıca ilgili idare tarafından şikayetçiye
            “karşılıklı olarak yer değiştirme (becayiş) talebi” olması ya da “memur”
            veya “veri hazırlama ve kontrol işletmeni” unvanı ile atanma talebinde
            bulunulması halinde konunun tekrar Makama iletileceği gibi çözüm
            önerileri sunularak uzlaşmacı bir tavır sergilenmiştir. Ancak, şikayetçi
            bu teklifleri hak kaybına uğrayacağı gerekçesiyle kabul etmemiştir.
               21. Yukarıdan bu yana tüm açıklananlar, mevzuat, yargı
            kararları ve tüm dosya kapsamı birlikte değerlendirildiğinde;
            şikayet başvurucusunun eşinin Elazığ İlinde özel sektörde çalıştığı se-
            bebinden başka bir geçerli ve kabul edilebilir bir gerekçe öne süreme-
            diği, özel sektörde çalışan eşine İzmir İlinde iş aradığına ve bununda
            olumsuz sonuçlandığına dair bilgi, belge ve delil sunmadığı gibi iddia
            da etmediği, dosya içerisinde bunlara dair kabul edilebilir bilgi, belge
            ve bulguya rastlanmadığı, idarenin makul, mantıklı ve kanaat verici
            işleminde kamu yararı ve hizmeti gereklerine aykırı bir husus tespit
            edilemediği, idarenin ilgili mevzuat çerçevesinde hukuken geçerli ve
            kabul edilebilir sebeplere dayanılarak işlem tesis ettiği, aynı durumda




           138   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148