Page 226 - kamu-personel-rejimi-3
P. 226
25) Söz konusu ilkeler yönünden yapılan değerlendirme
neticesinde; şikayet başvurusu kapsamında Kurumumuzca isteni-
len bilgi ve belgelerin İdare tarafından süresi içerisinde ve gerekçe-
li olarak Kurumumuza gönderildiği, şikayetçinin başvurusu ile ilgili
yaptığı itiraza İdare tarafından gerekçeli olarak cevap verildiği böylece
“makul sürede karar verme” ilkelerine uygun hareket ettiği, dolayı-
sıyla idarenin bu yönlerden iyi yönetişim ilkelerine uygun davrandığı
anlaşılmıştır. Ancak İdarenin, şikâyet başvurucusunun konuyla ilgili
ilk başvurusunu gerekçeli olarak reddetmesine rağmen, karara karşı
başvuru yolunu göstermediği belirlenmiştir. İyi yönetişim ilkelerinde
vurgulanan “karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi” ilke-
sine uymadığı anlaşılmış olup, İdarenin bundan böyle bu ilkelere de
uyması beklenmektedir.
IV. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL
MEVZUAT
Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması
14/06/2012 tarihli ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanu-
nunun 17 nci maddesinin sekizinci fıkrasına göre Kamu Denetçiliği
Kurumuna, dava açma süresi içinde yapılan başvuru işlemeye başla-
mış olan dava açma süresini durdurmakta olup, 21 inci maddesinin
birincisi fıkrası uyarınca başvurunun Kurum tarafından reddedilmesi
durumunda, durmuş olan dava açma süresi gerekçeli Ret Kararının il-
giliye tebliğinden itibaren kaldığı yerden işlemeye başlayacaktır.
B. Yargı Yolu
2709 Sayılı 1982 Anayasası’nın Temel Hak ve Hürriyetlerin Ko-
runması başlıklı 40’ıncı maddesinin ikinci fıkrasında, “Devlet, işlem-
lerinde, ilgili kişilerin hangi kanun yolları ve mercilere başvuracağını
ve sürelerini belirtmek zorundadır.” hükmü yer almakta olup, 6328
sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun 20’nci maddesinin ikin-
ci fıkrası uyarınca, ilgili idarenin işlemine karşı 60 günlük dava açma
süresinden arta kalan süre içinde Erzurum İdare Mahkemesine yargı
yolu açıktır.
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 221