Page 239 - kamu-personel-rejimi-3
P. 239

kişiliğe sahip bir kamu kuruluşu olduğu; 24 saat hizmet esasına daya-
            lı olarak faaliyet gösteren İtfaiye Daire Başkanlığı’nın ve Sağlık Daire
            Başkanlığı Acil Yardım ve Can kurtarma Müdürlüğünün (Hızır Acil)
            İBB’nin iç hizmet birimleri olduğu, İBB, İETT ve İSKİ’nin ayrı ayrı
            “Kamu Tüzel Kişilikleri” olduğu, İETT ve İSKİ’nin İBB’nin bağlı kurulu-
            şu olmalarının ya da İBB bünyesinde yer alan itfaiye ve hızır acil birim-
            lerinin bu durumu değiştirmediği, dolayısıyla şikayetçilerin İETT’den
            İBB bünyesinde ve İBB’ye bağlı birimlerde bulunan münhal kadrolara
            nakil taleplerinin “kurum içi olarak nitelendirilemeyeceği”, oysa 21.1
            inci paragrafta yer verilen Kanun maddesinde “ağır engelli raporlu eşi
            veya bakmakla yükümlü olduğu birinci derece kan hısımları bulunan
            işçilerin, engellilik durumundan kaynaklanan gerekçelere dayalı ola-
            rak kurum içinde yer değiştirme talebinde bulunabileceğinin” hüküm
            altına alındığı, yapılan düzenlemenin uluslararası ve ulusal mevzuatla
            teminat altına alınan engelli haklarına ve iş hukuku kurallarına uygun
            olduğu; kendisi engelli olan veya bakmakla yükümlü oldukları engelli
            aile fertleri olan çalışanların kurumlar arası nakil işlemlerine ilişkin
            ayrı bir yasal düzenleme de bulunmadığından şikayetçilerin talepleri-
            nin “İETT bünyesinde değerlendirilmesinin uygun olacağı” yönünde
            verilen idari cevabın yerinde olduğu tespit edilmiş; şikayetin reddi ge-
            rektiği kanaatine varılmıştır.
               D. İnsan Hakları Yönünden Değerlendirme

               32) 2709 sayılı T.C. Anayasasının “Kanun Önünde Eşitlik” başlıklı
            10 uncu maddesinde ifadesini bulan kanun önünde eşitlik ilkesinin,
            Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinin 13 üncü maddesindeki etkili baş-
            vuru hakkının ve 17 inci maddesindeki hakları kötüye kullanma yasa-
            ğının ihlal edildiğine dair herhangi bir bulgu ve bilgiye rastlanmadığı
            gibi şikayete konu olayda, Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Evrensel
            Beyannamesi ile İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesinde yazılı ve güven-
            ce altına alınmış olan başkaca bir insan hakkı ihlalinin tespit edilmedi-
            ği sonuç ve kanaatine varılmıştır.

               F. İyi Yönetim İlkeleri Yönünden Değerlendirme
               33) Günümüzde demokratik, modern ve katılımcı yönetim anlayı-
            şında idarelerden sadece hukuka uygun olarak hareket etmeleri değil
            aynı zamanda iyi yönetim ilkelerine de uygun işlem ve eylem tesis et-
            meleri beklenmektedir.




           234   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244