Page 575 - kamu-personel-rejimi-3
P. 575

21.3. Altıncı fıkrasında, “İhtiyaç olması halinde beşinci fıkrada aile
            hekimleri için öngörülen çalışma şekil ve koşulları aile sağlığı elemanları
            için de uygulanır. Entegre sağlık hizmeti sunulan merkezlerde tutulan nö-
            betler için aile hekimlerine ve aile sağlığı elemanlarına nöbet ücreti öden-
            mez veya nöbet izni verilmez. Bu çalışmaların karşılığı olarak farklı katsayı
            ile kayıtlı kişi sayısı ödemesi yapılabilir.” hükmü düzenlenmiştir.
               22. 13/01/1983 tarihli ve 17927 mükerrer sayılı Resmi Gaze-
            tede yayımlanan Yataklı Tedavi Kurumları İşletme Yönetmeli-
            ğinin 42 nci maddesinde,

               “Nöbet hizmetleri evde nöbet, normal, acil, branş nöbeti olarak dört şe-
            kilde yürütülür. Acil ve branş nöbetlerinin hangi hallerde tutulacağı hasta-
            nenin türüne, iş durumuna, personel mevcuduna, hizmetin gereklerine göre
            baştabib tarafından tesbit edilir. (…)
               A) İcapçı Nöbeti: Uzman adedi nöbet tutacak miktarlardan az, fakat
            birden fazla olan kurumlarda uzmanlar sırayla ev nöbetini tutarlar. Bunun
            için aylık ev nöbet listeleri hazırlanır. Ev nöbetçisi mesai saatleri dışında
            kurumun idari ve tıbbi her türlü gereklerinden sorumludur. Ev nöbetçisi ak-
            şam vizitlerini yapmaya, mesai dışında bulunduğu yeri bildirmeye, kuruma
            her davette gelmeye mecburdur.
               B) Normal Nöbetler: Mesai saatleri dışında personelin mesai başlangıç
            saatini değiştirerek veya vardiya sistemi ile gördürülemeyen veyahut bun-
            ların dışında kalan hizmetlerin yürütülmesi için düzenlenen nöbet şeklidir.
            Bundan amaç; ilgili hizmetin mesai saati dışındaki devamını sürdürerek
            idari ve tıbbi hizmetlerde süreklilik sağlamaktadır. Bu nedenle, bu nöbete
            kalan görevliler mensub olduğu hizmet bölümü amirinin yetki ve sorumlu-
            lukları ile mesleğinin yetki ve sorumluluklarını haizdirler…” hükmü yer
            almaktadır.
               23. Adalet Bakanlığının “Adli tabiplik hizmetlerinin yürü-
            tülmesinde uyulacak esaslar” konulu 2005/143 sayılı Genelge-
            sinde,
               “Kapsam

               1.1. Bakanlığımıza bağlı sağlık kuruluşlarınca yürütülen adlî tabiplik
            hizmetleri esas olarak travmaya bağlı adlî vakaların değerlendirilmesi ve
            bunlara ait adlî raporların düzenlenmesi ile adlî ölü muayenesi ve otopsi
            işlemleridir…”




           570   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   570   571   572   573   574   575   576   577   578   579   580