Page 576 - kamu-personel-rejimi-3
P. 576

Bilirkişi olarak adlî tabibin yükümlülükleri ve yetkileri

               1.3. Adlî tabiplik hizmeti aslen bir bilirkişilik hizmeti olup, görevin icra-
            sında CMK’nın bilirkişilik ile ilgili hükümleri geçerlidir (CMK, Madde 62-
            73).
               Adlî vakaların muayenesinde ve rapor tanziminde yasal çerçe-
            ve
               1.5. Adlî vakaların muayenesi ve rapor tanziminde dikkat edilecek hu-
            suslara bu Genelgenin ilgili kısımlarında yer verilmekle beraber, dikkate
            alınması gereken mevzuat aşağıda sıralanmıştır:
               a) Adlî tabiplik hizmeti -yukarıda da belirtildiği üzere- bir bilirkişilik
            hizmeti olup, bu hizmetin yürütülmesinde CMK’nın Bilirkişi İncelemesi
            başlıklı bölümünde yer alan hususlar dikkate alınmalıdır.
               2. Hizmetin İl İçi Düzenlenmesi: İl Sağlık Müdürlüklerince Ya-
            pılacak İşlemler ve Alınacak Tedbirler
               2.2. c) …Bakanlığımıza bağlı yataklı tedavi kurumlarının bulunmadığı
            yerleşim birimlerinde, mesai saatleri içinde ve dışında bu hizmetler sağlık
            ocaklarınca yürütülecektir.
               d) Mesai saatleri dışında, adlî vakaların muayenesi ile rapor tanzimi
            gibi hizmetlerin, varsa 24 saat hizmet veren ve tanı-tedavi imkânları en
            geniş ve merkezî konumdaki bir sağlık kuruluşunca/kuruluşlarınca yerine
            getirilmesi şeklinde düzenleme yapılacak; otopsi hizmetleri için ise icapçı
            personel görevlendirmesi esas olacaktır.
               g) Adlî tabiplik hizmeti verecek sağlık kuruluşları ile gerektiğinde otopsi
            hizmeti verecek icapçı personelin ad, soyad ve iletişim bilgilerini içeren lis-
            teler, mesai saatleri içi ve dışı için ayrı ayrı bilgi ihtiva etmek üzere ve aylık
            olarak düzenlenecek ve Cumhuriyet başsavcılıklarına gönderilecektir.”
               düzenlemelerine yer verilmiştir.

               B. Şikayet Konusuna İlişkin Uygulamalar
               24. Anayasa Mahkemesinin 05/03/2015 tarihli ve E:2015/17,
            K:2015/20 sayılı Kararı: “…nöbet ücret karşılığı olarak tutulan nö-
            bet olup tamamen sınırsız değildir. Zira, nöbet görevi sadece 657 sayılı
            Kanun’un ek 33. maddesinde sayılan yerlerde tutulacak, haftalık çalış-
            ma süresi ve mesai saatleri dışında ayda asgari sekiz saat olan nöbet




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  571
   571   572   573   574   575   576   577   578   579   580   581