Page 579 - kamu-personel-rejimi-3
P. 579

görevi kapsamında değerlendirilmesinin gerektiği gözetildiğinde, bu
            kapsamda yataklı tedavi kurumları, seyyar hastaneler, ağız ve diş sağ-
            lığı merkezleri, aile sağlığı merkezleri, toplum sağlığı merkezleri ve
            112 acil sağlık hizmetlerinde haftalık çalışma süresi dışında normal,
            acil veya branş nöbeti tutmayan davacıya 657 sayılı Kanunun ek 33
            üncü maddesi kapsamında nöbet ücreti ödenmesine olanak bulunma-
            dığı açık olduğundan bu yolda yapılan davacı başvurusunun reddine
            ilişkin dava konusu işlemde anılan mevzuata ve hukuka aykırılık bu-
            lunmadığı gibi ortada tazmini gerektiren bir miktar da yoktur.”
               C. Kamu Denetçisi Muhittin MIHÇAK’ın Kamu Başdenetçisi-
            ne Önerisi
               28. Kamu Denetçisi tarafından yapılan inceleme ve araştırma neti-
            cesinde, idarece tesis edilen işlemin hukuka uygun olduğu değerlendi-
            rilerek şikayetin kısmen reddi kısmen tavsiyesi yönündeki öneri Kamu
            Başdenetçisine sunulmuştur.

               D. Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk  Yönünden Değerlen-
            dirme

               29. Şikâyetçi ile idare arasındaki uyuşmazlık (3) numaralı paragraf-
            ta yer verildiği üzere, aile hekimi olarak görev yapan şikayetçinin acil
            sağlık hizmetlerinde tuttuğu acil nöbeti ile adli tabiplik için tuttuğu
            icap nöbeti için 657 sayılı Kanun kapsamında nöbet ücretlerinin tara-
            fına ödenmesi talebi hakkındadır.

               30. Anayasanın 2 nci maddesinde Devletin temel nitelikleri arasın-
            da hukuk devleti ilkesine yer verilmiş olup, hukuk devletinin temel
            ilkelerinden biri “belirlilik”tir. Bu ilkeye göre, hukuki düzenlemele-
            rin hem kişiler hem de idare yönünden herhangi bir duraksamaya ve
            kuşkuya yer vermeyecek şekilde açık, net, anlaşılır, uygulanabilir ve
            nesnel olması, ayrıca kamu otoritelerinin keyfi uygulamalarına karşı
            koruyucu önlem içermesi de gereklidir. Belirlilik ilkesi, hukuksal gü-
            venlikle bağlantılı olup birey, yasadan, belirli bir kesinlik içinde, hangi
            somut eylem ve olguya hangi hukuksal yaptırımın veya sonucun bağ-
            landığını,  bunların  idareye  hangi  müdahale  yetkisini  doğurduğunu
            bilmelidir. Ancak bu durumda kendisine düşen yükümlülükleri öngö-
            rebilir ve davranışlarını ayarlar. Hukuk güvenliği, normların öngörü-
            lebilir olmasını, bireylerin tüm eylem ve işlemlerinde devlete güven





           574   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   574   575   576   577   578   579   580   581   582   583   584