Page 580 - kamu-personel-rejimi-3
P. 580

duyabilmesini, devletin de yasal düzenlemelerde bu güven duygusunu
            zedeleyici yöntemlerden kaçınmasını gerekli kılar.
               31. Şikayet konusu olayda, entegre ilçe devlet hastanesinde tuttuğu
            acil nöbetler için 657 sayılı Kanunun ek 33 üncü maddesi kapsamın-
            da nöbet ücretinin ödenmesini talep etmekte olup, (13.2), (21.1) ve
            (21.3) nolu paragraflarda yer verildiği üzere 5258 sayılı Kanun ve Aile
            Hekimliği Uygulama Yönetmeliği kapsamında, entegre sağlık hizmeti
            sunulan merkezlerde tutulan nöbetler için aile hekimlerine ve aile sağ-
            lığı elemanlarına farklı katsayı ile kayıtlı kişi sayısı ödemesi yapılacağı,
            bunun dışında nöbet ücretinin veya nöbet izninin verilemeyeceği hü-
            küm altına alındığından ilgili idare tarafından farklı katsayı uygulama-
            sına tabi olarak artırımlı ücretten yararlanan şikayetçiye nöbet ücreti
            ödenmemesinde hukuka aykırılığın bulunmadığı tespit edilmiştir.

               32. Ayrıca, şikayetçi, adli tabiplik için tuttuğu icap nöbetleri için
            657 sayılı Kanunun ek 33 üncü maddesi gereğince nöbet ücretlerinin
            de tarafına ödenmesini talep etmekte olup, söz konusu iddiasına esas
            teşkil eden Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Başkanlığının 24/12/2014
            tarihli ve E.3339 sayılı yazısında, ödeme yapılması öngörülen hususun
            iddia edildiğinin aksine entegre ilçe hastanelerinde, entegre B tipi 112
            istasyonunda ve hastanesi olmayan ilçelerdeki toplum sağlığı mer-
            kezlerinde mesai dışında ve hafta sonlarında vatandaşlara sunulacak
            sağlık hizmetlerinde tutulacak icap nöbetlerinin bahse konu olduğu,
            bunun dışında adli tabiplik veya defin ruhsatı için verilen hizmetler
            veya nöbetlerin ilgili görüşte zikredilmediği anlaşılmıştır.

               33. Bilindiği üzere, 5258 sayılı Kanun gereğince, 657 sayılı Kanu-
            nun ek 33 üncü maddesinde belirtilen yerlerde haftalık çalışma süresi
            ve mesai saatleri dışında ayda asgari sekiz saat; ihtiyaç halinde ise bu
            sürenin üzerinde nöbet görevi verileceği belirtilmiş olup, aile hekimle-
            rinin nöbet tutmalarına ilişkin Anayasa Mahkemesi de bu yönde karar
            vermiştir.

               34. (24) nolu paragrafta yer verilen Kararda da belirtildiği üzere,
            Anayasa ile Devlete sağlık hizmetlerinin sunumunda pozitif yüküm-
            lülük yüklendiği ve kişilerin bu hizmetlerden azami ölçüde yararlan-
            masını sağlayacak şekilde önlemler almakla zorunlu kılındığı şüphe-
            sizdir. Sağlık sektörünün ivedi ve telafisi olanaksız hizmetleri karşı-
            laması ve kişilerin ihtiyaç duydukları anda sağlık hizmetlerine ulaşıp




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  575
   575   576   577   578   579   580   581   582   583   584   585