Page 578 - kamu-personel-rejimi-3
P. 578

görevlendirilmeleri ve bu hususta nöbet çizelgelerine dahil edilmeleri
            yasal dayanaktan yoksun olduğundan, davacının tuttuğu nöbetler kar-
            şılığında izin kullandırılması gerekirken aksi yönde tesis edilmiş olan
            dava konusu işlemde hukuka uyarlık, davanın reddi yolundaki Mahke-
            me kararında ise hukuki isabet görülmemiştir.”
               27. Samsun 1. İdare Mahkemesinin 29/12/2015 tarihli ve E:
            2015/490 K: 2015/2125 sayılı Kararı: “… mevzuat hükümlerinin
            birlikte değerlendirilmesinden; aile hekimlerine ve aile sağlığı elaman-
            larına entegre sağlık hizmeti sunulan merkezler dışında, kural olarak
            hastanelerde nöbet tutturulmaması esas olmakla birlikte ihtiyaç ve za-
            ruret hasıl olduğunda 657 sayılı Kanunun ek 33 üncü maddesinde say-
            ma yolu ile belirtilmiş yataklı tedavi kurumları, seyyar hastaneler, ağız
            ve diş sağlığı merkezleri, aile sağlığı merkezleri, toplum sağlığı mer-
            kezleri ve 112 acil sağlık hizmetlerinde haftalık çalışma süresi ve me-
            sai saatleri dışında ücreti karşılığında nöbet görevi verilebileceği, yine
            adli tıp kurumunun doğrudan hizmet vermediği ve hastane bulunan
            yerlerde yerinde ölü muayenesi hizmetlerinin, mesai saatleri içinde
            toplum sağlığı merkezi hekimlerince, mesai saatleri dışında öncelikle
            toplum sağlığı merkezi hekimleri olmaz üzere aile hekimleri ve kamu
            hastaneleri dışındaki diğer kamu kurum ve kuruluşlarındaki hekimle-
            rinde dahil edilebileceği icap nöbeti şeklinde sunulabileceği, ancak bu
            nöbetler için herhangi bir nöbet ücreti ödenmeyeceği anlaşılmaktadır.

               Adli defin icap nöbetlerinin niteliği itibariyle hastanelerde tutulan
            nöbetlerden olmayıp ihtiyaç halinde savcılıklar tarafından yapılan gö-
            revlendirme kapsamında yürütülen bilirkişilik görevi olduğu, anılan
            nöbet düzenlemesinin yalnızca adli vakalarda ihtiyaç duyulan bilirki-
            şilik hizmetinin karşılanabilmesine yönelik olarak düzenlendiği ve da-
            valı idarenin olaydaki müdahalesinin listelerin hazırlanarak savcılığa
            iletilmesinden ibaret olacağı, bu nöbetlerin 657 sayılı Kanunun ek 33
            üncü maddesinde sayılan sağlık kurum ve kuruluşlarında tutulacağı
            belirtilen nöbetlerle ilgisinin bulunmadığı, anılan görevin yerine geti-
            rilmesi üzerine görev nedeniyle davacıya bilirkişilik ücreti kapsamında
            mevzuat uyarınca bir ödemenin zaten yapılacağı ve uygulamada yapıl-
            dığı görülmektedir.

               Bu durumda davacı tarafından tutulan nöbetin adli defin icap nö-
            beti olduğu ve anılan görevin savcılıklar tarafından verilen bilirkişilik





                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  573
   573   574   575   576   577   578   579   580   581   582   583