Page 577 - kamu-personel-rejimi-3
P. 577
görevi ancak ihtiyaç hâlinde bu sürenin üzerinde verilebilecektir. Öte
yandan 657 sayılı Kanun’un ek 33. maddesi nöbet uygulamasında öde-
necek ücreti sınırlayarak dolaylı yoldan nöbet sürelerine ilişkin sınır-
lama getirmektedir. Anılan Kanun’da belirtilen saatlerden fazla nöbet
tutulduğunda ise fazla tutulan her sekiz saate bir gün izin verilmekte-
dir. Ayrıca bu ücret yoğun bakım, acil servis ve 112 acil sağlık hizmet-
lerinde tutulan söz konusu nöbetler için yüzde elli oranında artırımlı
ödenecektir. Bu ölçütler dikkate alındığında aile hekimi ve aile sağlığı
elemanlarının nöbet uygulamasının genel çerçevesinin belirlendiği,
kuralın, hem kişiler hem de idare yönünden herhangi bir duraksamaya
ve kuşkuya yer vermeyecek şekilde açık, net, anlaşılır, uygulanabilir
olduğu ve kamu otoritelerinin keyfi uygulamalarına karşı koruyucu
önlem içerdiği açıktır.”
25. Danıştay 5. Dairesinin 26/02/2015 tarihli ve E: 2012/8148
K: 2015/1711 sayılı Kararı: “Aile hekimlerinin görevleri, 5258 sayılı
Aile Hekimliği Kanununun 2 nci maddesindeki tanımda yer almakta-
dır… Farklı bir statüde görev yapan aile hekimlerine kanunda sınırları
çizilip tarifi yapılan ve imzalanan sözleşmelerle de sınırları belirtilen
görevleri dışında başka görevler verilmesini olanaklı kılan yasal bir hü-
küm bulunmamaktadır. Bu nedenle, dava konusu işlemde olduğu gibi,
aile hekimlerinin adli tabiplik hizmetlerinde görevlendirilmeleri ve bu
hususta nöbet çizelgelerine dahil edilmeleri yasal dayanaktan yoksun
olup, bu yönde tesis edilmiş olan dava konusu işlemde hukuka uyarlık,
davanın reddi yolundaki mahkeme kararında ise hukuki isabet bulun-
mamaktadır.”
26. Danıştay 5. Dairesinin 13/04/2015 tarihli ve E:
2012/10765 K: 2015/3733 sayılı Kararı: “…Aile Sağlığı Merke-
zi’nde aile hekimi olarak görev yapan davacı, İlçe Entegre Hastanesi
bünyesinde tutmuş olduğu nöbetler karşılığı izin kullandırılması ta-
lebinin reddedilmesi işlemine karşı açılan davada… 25.05.2010 tarih
ve 27591 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Aile
Hekimliği Uygulama Yönetmeliği’nin … dayanağı olan 5258 sayılı Aile
Hekimliği Kanunu’nda farklı bir statüde görev yapan aile hekimleri-
ne Kanunda çerçevesi çizilip tarifi yapılan ve imzalanan sözleşmelerle
de sınırları belirtilen görevleri dışında başka görevler verilmesini ola-
naklı kılan yasal bir düzenlemeye yer verilmemiştir. Bu nedenle, dava
konusu işlemde olduğu gibi, aile hekimlerinin, devlet hastanelerinde
572 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU