Page 732 - kamu-personel-rejimi-3
P. 732

karşısında, yargı kararıyla idareyi söz konusu personel için daha fazla
            bir ek ödeme oranı belirleme konusunda zorlamakta mümkün değil-
            dir.
               Bu durumda, tıbbi teknolog olarak görev yapan davacının döner
            sermaye ek ödeme katsayısının %75 oranında belirlenmesi için yaptığı
            başvurunun reddine ilişkin işlemde hukuka aykırılık bulunmadığından
            aksi yöndeki mahkeme kararında isabet görülmemiştir.” denilmiştir.
               16. Danıştay 11. Dairesinin 20/04/2010 tarihli ve
            E:2008/15827 K:2010/3425 sayılı kararında; “… Döner sermaye
            gelirlerinden yapılan ek ödeme oranlarının, personelin unvanı, görevi,
            çalışma şartları ve süresi, hizmete katkısı, performansı, serbest çalı-
            şıp çalışmaması ile muayene, ameliyat, anestezi, girişimsel işlemler ve
            özellik arzeden riskli bölümlerde çalışma gibi unsurlar esas alınmak
            suretiyle belirlenmesinde Sağlık Bakanlığının takdir yetkisinin bulun-
            duğu, bu itibarla ek ödeme oranlarının; işin yoğunluğu ve rasyonelliği,
            çalışma koşulları, personelin yapmış olduğu ilave görevler, performans
            ve başarı durumlarına göre artırılıp azaltılabileceği, kişiler yönünden
            kazanılmış hak oluşturmayacağı açıktır.

               Her ne kadar davacı tarafından, 1/2/2005 ve 10/2/2006 tarihli
            makam onayları ile yürülüğe konulan “Sağlık Bakanlığına Bağlı Birin-
            ci Basamak Sağlık Kuruluşlarında Görevli Personele Döner Sermaye
            Gelirlerinden Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönerge” lere ekli Ek 2 Tab-
            lolarda, eczacılar, avukatlar, sivil savunma uzmanı, diyetisyen, çocuk
            gelişimcisi, psikolog, sosyal çalışmacı, biyolog, mühendis, veteriner
            hekim ve kimyagerlerle birlikte tıbbi teknologlar için de (0,75) hizmet
            alanı- kadro unvan katsayısı öngörülmekte iken, 25/8/2007 tarihli
            Yönetmelikle değişik dava konusu Yönetmeliğe ekli Ek-4 sayılı Tablo-
            da tıbbi teknologlar için (0,40) katsayısı öngörülerek tıbbi teknolog-
            ların kazanılmış haklarının elinden alındığı ileri sürülmekte ise de,
            Sağlık Bakanlığının bu hususta takdir yetkisinin bulunması ve daha
            önceki yıllarda belirlenmiş olan hizmet alanı- kadro unvan katsayısı
            ve ek ödeme oranlarının, ilgililer yönünden kazanılmış hak olarak ka-
            bul edilmeyecek olması karşısında, mesleki eğitim görmüş olan tıbbi
            teknologların sağlık hizmetleri sınıfı personeli ile aynı kategoride de-
            ğerlendirilerek hizmet alanı- kadro unvan katsayısının (0,40) olarak






                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  727
   727   728   729   730   731   732   733   734   735   736   737