Page 734 - kamu-personel-rejimi-3
P. 734

keyfi olarak hareket edebileceği anlamına gelmez. İdare takdir yetki-
            sini kullanırken kendisine verilen yetkinin amacı doğrultusunda hare-
            ket etmeli, verdiği kararlar ve işlemlerde objektif, gerçekçi ve hukuken
            geçerli sebeplere ve somut delillere dayanmalı, bu yetkiyi kamu yararı
            için ve gerekçeli olarak kullanmalıdır.
               21. İlgili mevzuat çerçevesinde, performansa dayalı ek ödeme sis-
            teminin dinamik bir yapıya sahip olması, değişen ve gelişen tıbbi tek-
            nolojik gelişmelere, kurumların yapısı, personel çeşitliliği, hasta po-
            tansiyeli ile görevlerin değişmesine paralel olarak sürekli olarak per-
            formansa dayalı ek ödeme sisteminin geliştirilmesi yaklaşımı ile 209
            sayılı Kanunda belirlenen esaslar çerçevesinde döner sermaye gelirle-
            rinden yapılan ek ödeme oranlarının belirlenmesinde Sağlık Bakanlı-
            ğının takdir yetkisinin bulunduğu anlaşılmaktadır.

               22. 209 sayılı Kanunun 5 inci maddesi gereğince sağlık kurum ve
            kuruluşlarında Bakanlıkça belirlenen hizmet sunum şartları ve kri-
            terleri de dikkate alınmak suretiyle, bu ödemenin oranı ile esas ve
            usûllerinin personelin unvanı, görevi, çalışma şartları ve süresi,
            hizmete katkısı, performansı, tetkik, eğitim-öğretim ve araş-
            tırma faaliyetleri ile muayene, ameliyat, anestezi, girişimsel
            işlemler ve özellik arz eden riskli bölümlerde çalışma gibi un-
            surlar esas alınarak yönetmelikle belirleneceği belirtilmiş olup bu
            kapsamda Sağlık Bakanlığı ve Bağlı Kuruluşları Personeline Ek Ödeme
            Yapılmasına Dair Yönetmelik ile ek ödeme katsayıları belirlenmiş ve
            Ek-2 sayılı tabloda; tıbbi teknolog unvanının ek ödeme katsayısının
            0,40; sivil savunma uzmanı, diyetisyen, çocuk gelişimcisi, psikolog,
            sosyal çalışmacı, biyolog, mühendis, veteriner hekim, kimyager, sos-
            yolog unvanları için katsayının ise 0,75 olduğu tespit edilmiştir.
               23. Şikayet konusu somut olayda, başvurucunun önlisans me-
            zunu olarak göreve başladığı tıbbi teknolog unvanı için ek ödeme kat-
            sayısının öğrenim düzeyi gerekçesiyle düşürülmesi karşısında ilgilinin
            lisans tamamlama sonrasında söz konusu katsayının yeniden yüksel-
            tilmesi talep edilmektedir.
               24. Tıbbi teknologların mülga 555 sayılı Kanun kapsamında Sağ-
            lık Bakanlığına bağlı ve 3 yıllık mesleki öğrenim veren sağlık eğitim
            enstitülerinden mezun olduğu ve söz konusu eğitim sonrasında mec-
            buri hizmet yükümlülüğü kapsamında adı geçen Bakanlık bünyesinde




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  729
   729   730   731   732   733   734   735   736   737   738   739