Page 735 - kamu-personel-rejimi-3
P. 735

istihdam edildikleri anlaşılmaktadır. Bahsi geçen Kanun yürürlükten
            kaldırıldıktan sonra tıbbi teknolog unvanı için ilk atama niteliğinde
            yerleştirme yapılmadığı, Sağlık Bakanlığı bünyesinde unvan değişikli-
            ği kapsamında söz konusu unvanlı kadroya atama yapılabildiği ve bu
            sınavda “öğrenim durumu itibarıyla atanacağı kadro unvanını ihraz
            etmiş olmak” şartı gereği mülga 555 sayılı Kanun kapsamında sağlık
            eğitim enstitülerinden mezuniyet şartı aranmakta olduğundan tıbbi
            teknolog unvanlı kadro için aranan öğrenim şartının önlisans düze-
            yinde olduğu anlaşılmaktadır. Şikayetçinin tıbbi teknolog unvanlı
            kadronun emsali olarak değerlendirdiği diyetisyen, çocuk gelişimcisi,
            psikolog, sosyal çalışmacı, biyolog, mühendis, veteriner hekim, kim-
            yager, sosyolog gibi unvanlar için öğrenim itibariyle lisans düzeyinde
            yerleştirmelerin yapıldığı tespit edildiğinden tıbbi teknolog unvanının
            bahsi geçen diğer unvanların emsali niteliğinde değerlendirilemeyece-
            ği açıktır.
               25. Bunun yanında, 657 sayılı Kanun gereğince tıp teknoloğu unva-
            nının, “Sağlık Hizmetleri ve Yardımcı Sağlık Hizmetleri Sınıfı” içinde
            yer aldığı, Sağlık Meslek Mensupları ile Sağlık Hizmetlerinde Çalışan
            Diğer Meslek Mensuplarının İş ve Görev Tanımlarına Dair Yönetme-
            lik’te ise görev tanımına yer verildiği görülmekte olup, bu Yönetmelik
            kapsamında “Sağlık Eğitimcisi” ile aynı görev ve yetkilere sahip olduk-
            ları anlaşılmaktadır.

               26. Bu çerçevede, tıbbi teknologların yukarıda bahsi geçen unvan-
            larla gerek öğrenim düzeyi gerek görev ve yetkileri itibariyle emsal ni-
            telikte olmadığı ve ek ödeme katsayılarında personelin unvanı, görevi,
            çalışma şartları ve süresi, hizmete katkısı, performansı gibi unsurların
            esas alınarak söz konusu Tabloda kadro unvanları çerçevesinde sıra-
            lamanın yapıldığı ve söz konusu sıralamada öğrenim durumu dikkate
            alınmaksızın ek ödeme katsayılarının belirlendiği görülmektedir.
               27. Anayasa Mahkemesinin pek çok kararında vurgulandığı üzere,
            Anayasa’nın 2 nci maddesinde yer alan hukuk devleti ilkesinin temel
            gereklerinden birisi de kazanılmış haklara saygı gösterilmesidir. Ka-
            zanılmış haklara saygı, hukuk güvenliği ilkesinin bir sonucudur. Ka-
            zanılmış hak, kişinin bulunduğu statüden doğan, tahakkuk etmiş ve
            kendisi yönünden kesinleşmiş ve kişisel alacak niteliğine dönüşmüş
            hak olarak tanımlanmaktadır.





           730   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   730   731   732   733   734   735   736   737   738   739   740