Page 733 - kamu-personel-rejimi-3
P. 733

belirlenmesinde, dayanağı olan yasal düzenlemelere ve hukuka aykırı-
            lık bulunmadığı sonucuna ulaşılmıştır.” denilmiştir.
               C. Kamu Denetçisi Muhittin MIHÇAK’ın Kamu Başdenetçi-
            si’ne Önerisi
               17. Kamu Denetçisi tarafından, döner sermaye gelirlerinden yapı-
            lan ek ödeme oranlarının, personelin unvanı, görevi, çalışma şartları
            ve süresi gibi unsurlar esas alınmak suretiyle belirlenmesinde Sağlık
            Bakanlığının takdir yetkisi çerçevesinde öğrenim durumu dikkate
            alınmaksızın belirlendiği, bahsi geçen unvanların tıbbi teknolog için
            emsal teşkil etmeyeceği ve ek ödemenin kişinin bulunduğu statüden
            doğmayan ve bir görevin fiilen yapılması karşılığında ödenen bir hak
            niteliğinde olması nedenleriyle kazanılmış hakları ihlal eden bir mü-
            dahalenin söz konusu olmadığı gerekçesiyle şikayetin reddi yönündeki
            öneri Kamu Başdenetçisi’ne sunulmuştur.
               D. Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk  Yönünden Değerlen-
            dirme
               18. Şikayet başvurucusu 3 numaralı paragrafta açıklandığı üzere;
            Sağlık Bakanlığı ve Bağlı Kuruluşları Personeline Ek Ödeme Yapılma-
            sına Dair Yönetmelikte tıbbi teknolog unvanlı personel için 0,40 ola-
            rak belirlenen ek ödeme katsayısı oranının 0,75 olarak belirlenmesini
            talep etmektedir.
               19. Anayasa’nın 128 inci maddesinde, memurların ve diğer kamu
            görevlilerin nitelikleri, atanmaları, görev ve yetkileri, hakları ve yü-
            kümlülüklerinin kanunla düzenlenmesinin gerektiği belirtilmektedir.
            Ancak kanunla düzenlenme şartı, memurlar ve diğer kamu görevlile-
            rinin görev, yetki ve sorumlulukları ile özlük haklarının her türlü ay-
            rıntısının kanunla belirlenmesi anlamına gelmemektedir. Kanun ko-
            yucunun, gerektiğinde sınırlarını belirlemek koşuluyla bazı konuların
            düzenlenmesini idareye bıraktığı ve idareye düzenleyici işlem yapma
            yetkisi verildiği görülmektedir. Her ne kadar, idareye düzenleyici iş-
            lem yapma yetkisi verilmiş olsa da bu yetki sınırsız olmamaktadır.

               20. İdarenin işlem tesis ederken hukuka bağlı olması ve hukuk ku-
            ralları içinde hareket etmesi hukuk devletinin ilkelerinden biridir. Bu
            kapsamda, idari işlemin belli bir sebebe dayanması gerektiği açık bir
            kuraldır. İdarenin takdir yetkisinin söz konusu olması halinde dahi




           728   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   728   729   730   731   732   733   734   735   736   737   738