Page 92 - kamu-personel-rejimi-3
P. 92
edilerek ortalamasının 64 orta düzeyde değerlendirildiği, geçmişte
verilen diğer yıllardaki puanlarla paralellik gösterdiği, sicil raporu-
nun o yıl içinde yapılan gözlemler sonucunda sicil amirlerince kanaate
dayalı objektif kriterler esas alınarak ve mevzuata uygun olarak dü-
zenlendiğinin belirtildiği, “değerlendirmenin bir sistem olarak, perso-
nele ilişkin uygulamaların dayanağını oluşturmakta olup, personelin
değerlendirilmesi ise; personelin yükseltilmesi, gelecekte göstereceği
gelişme potansiyeli, eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi, başarı duru-
munun ortaya çıkması, ödüllendirilmesi, ücretinin artırılması, görev
yerinin değiştirilmesi, görevine son verilmesi, emekliye ayrılması gibi
amaçlara hizmet ettiğinin” ifade edildiği ve bu durumda, dava konusu
işlemin iptali yolundaki İdare Mahkemesi kararında hukuki isabet bu-
lunmadığına” karar verildiği anlaşılmıştır.
11) Danıştay 8 inci Dairesinin 12/04/2010 tarih ve E.
2009/7858, K. 2009/0000 sayılı kararında; “Ayrıca idarelerin iş-
lem tesis ederken kendilerine Anayasa ve yasalarla çizilen çerçeve için-
de takdir hakkına sahip oldukları açıktır. Ancak takdir hakkı, serbest-
çe kullanılabilecek bir keyfiyeti ifade etmeyip, kamu yararı ve hizmet
gerekleri açısından hukuka uygun olarak temellendirilmiş olgularla
desteklenmelidir. İdarenin düzenleme yapma yetkisine sahip olduğu
alanlarda, bu alanları tüzük yönetmelik gibi idari metinlerle objektif
bir şekilde düzenlemesi ve sürekli uygulamalar ile hukuki istikrarı te-
sis ederek buna uyması gerekmektedir.” şeklinde karar verilmiştir.
12) Danıştay 8 inci Dairesinin 07/05/2012 tarih ve
E.2008/10646, K.2012/2058 sayılı kararında;
“ Mimarlık Fakültesi Dekanı olan davacının 2006 yılı sicil raporu-
nun Yükseköğretim Yasasının 4 ve
5. maddelerinde belirtilen amaç ve ilkeleri gerçekleştirmedeki tu-
tumu ve uyumu bölümü ile öğretim araştırma ve uygulama yeteneği
bölümünün sicil amirlerince “orta” olarak belirtildiği; sicil amirlerinin
nihai kanaati bölümünün ise her iki sicil amirince “olumlu” olarak dü-
zenlendiği ve bu sicil raporunun iptali istemiyle iş bu davanın açıldığı
anlaşılmıştır. Yükseköğretim Yasasının 4 ve 5. maddesinde belirtilen
amaç ve ilkeleri gerçekleştirmedeki tutum ve uyum ile akademik ça-
lışma ve düzey; salt belge ve disipline uyumla ölçülecek bir nitelik ol-
mayıp, bilimsel yaklaşım ve araştırma eğilimleri ile öğretime yönelik
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 87