Page 96 - kamu-personel-rejimi-3
P. 96

Evrensel Beyannamesi ile İnsan Hakları Avrupa Sözleşmesinde yazılı
            ve güvence altına alınmış olan başkaca bir insan hakkı ihlalinin tespit
            edilemediği sonuç ve kanaatine varılmıştır.
               F. İyi Yönetişim İlkeleri Yönünden Değerlendirme:
               21) Günümüzde demokratik, modern ve katılımcı yönetim anla-
            yışında idarelerden sadece hukuka uygun hareket etmeleri değil aynı
            zamanda iyi yönetim ilkelerine de uygun işlem tesis etmeleri beklen-
            mektedir.

               22) 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazetede
            yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
            İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin “İyi Yönetim İlkeleri”
            başlıklı 6 ncı maddesinde “Kurum, inceleme ve araştırma yaparken
            idarenin, insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde; kanunlara uy-
            gunluk, ayrımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanıl-
            maması, eşitlik, tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap veri-
            lebilirlik, haklı beklentiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması,
            dinlenilme hakkı, savunma hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede
            karar verme, kararların gerekçeli olması, karara karşı başvuru yolla-
            rının gösterilmesi, kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi, kişisel ve-
            rilerin korunması gibi iyi yönetim ilkelerine uygun işlem ve eylem ile
            tutum ve davranışta bulunup bulunmadığını gözetir ve iyi yönetim
            ilkelerine uyar.” hükmü yer almaktadır. Söz konusu Yönetmelik hük-
            münde yer alan ilkelerin kaynağını teşkil eden Avrupa Birliği Temel
            Haklar Şartının 41 inci maddesinde de iyi yönetim hakkından bahse-
            dilmekte olup, benzer ilkelere Avrupa Parlamentosu tarafından kabul
            edilen “Avrupa Doğru İdari Davranış Yasasında da yer verilmiştir.

               23) Söz konusu ilkeler yönünden yapılan değerlendirmeler
            neticesinde; şikayet başvurusu kapsamında Kurumumuzca istenilen
            bilgi ve belgelerin İdare tarafından süresi içerisinde ve gerekçeli olarak
            Kurumumuza gönderildiği, şikayetçinin başvurusu ile ilgili yaptığı iti-
            raza İdare tarafından gerekçeli olarak cevap verildiği böylece “ karar-
            ların gerekçeli olması ve makul sürede karar verme” ilkelerine
            uygun hareket ettiği, dolayısıyla idarenin bu yönlerden iyi yönetişim
            ilkelerine uygun davrandığı anlaşılmıştır. Ancak İdarenin, şikayetçinin
            konuyla ilgili ilk başvurusunu gerekçeli olarak reddetmesine rağmen,






                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  91
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101