Page 169 - KDK_YILLIK_RAPOR_SON.indd
P. 169

YILLIK RAPOR 2013



            sınavdan muaf olduğu ve Anayasa Mah-       alındığında; sınav kazanmış olma, yüksek
            kemesinin kararından sonra uzman öğ-       lisans veya doktora yapmış olmanın da
            retmenlik  için  kontenjan  sınırlamasına   tek başına atanma kriteri olarak belirlen-
            tabi olmadığı açık ise de tezli yüksek lisans   mesinin hukuken olanaklı olmadığını bu
            öğrenimini tamamlayanlar için aranılan     nedenle, uzman ve başöğretmenliğe atan-
            kıdemin ne kadar olacağı ve diğer husus-   ma konusunda Anayasa Mahkemesi kararı
            lar  konusunda  değerlendirmeye  imkân     sonrasında oluşan boşluğun yargı içtiha-
            verecek herhangi bir kanuni  düzenleme     dıyla doldurulmaya elverişli olmadığını ve
            bulunmadığı  görülmüştür.  Bununla  bir-   konunun yasa koyucu tarafından yapıla-
            likte, Danıştay İdari Dava Daireleri Ku-   cak yasal düzenleme ile açıklığa kavuştu-
            rulu Kararı’nda (28/03/2013 tarihli  ve    rulmasının gerektiğini” belirtmiştir.
            E:2010/2397, K:2013/1123 sayılı):              Şikâyetçinin eğitim bilimleri alanında

                “Anayasa    Mahkemesi’nin    kıdem,    tezli yüksek lisans öğrenimini tamamlamış
            eğitim, etkinlikler ve sicil puanları ile sı-  olması nedeniyle sınavdan muaf olduğu ve
            nav sonuçlarına Yasada belirtilen oranda   Anayasa Mahkemesinin kararından sonra
            puanlar verilerek yapılacak puanlamaya     uzman öğretmenlik için kontenjan sınır-
            göre başarı sıralamasının oluşturulmasını   lamasına tabi olmadığı açık ise de, Danış-
            “kariyer basamaklarında yükselmeye esas    tay İdari Dava Daireleri Kurulu Kararı’nın
            alınacak değerlendirmede kıdem, lisan-     yüksek lisans yapmış olmanın da tek ba-
            süstü eğitim, etkinlikler ve sicil puanları   şına atanma kriteri olarak belirlenmesinin
            ile sınav sonucu ölçütlerinin, öğretmenin   hukuken mümkün olmadığı; uzman öğret-
            çalışmasına ve çabasına bağlı olarak objek-  menliğe atanma konusunda Anayasa Mah-
            tif nitelik taşıdığı ve öğretmenler arasında   kemesi kararı sonrasında oluşan boşluğun
            eşitsizliğe yol açmadığı, kariyer basamak-  yargı  içtihadıyla  doldurulmaya  elverişli
            larında yükseleceklerin değerlendirme      olmadığı ve konunun yasa koyucu tarafın-
            puanlarına göre  başarı sıralamasına alın-  dan yapılacak yasal düzenleme ile açıklığa
            malarına yönelik düzenlemenin sınav sis-   kavuşturulmasının gerektiği yönündeki
            teminin  bir  gereği  ve  değerlendirme  için   kararından da anlaşılacağı üzere, şikâyet
            öngörülen  sınav  tam  puanının  %  60’ının   konusu idari işlemin hukuka uygun ol-
            alınması koşulunun da, yasa  koyucunun     duğu değerlendirilmiştir. Buna karşın,
            takdir  alanı  içerisinde  değerlendirmeyi   şikâyetçiye uzman öğretmen unvanının
            gerektiren bir konu olduğu” gerekçeleriy-  verilmesi hususunda idarenin işleminin
            le hukuka uygun bulduğu hususu dikkate     hukuk güvenliği, haklı beklentilerin ko-





                                                   169
   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174