Page 210 - kdk-2015-yillik-rapor
P. 210
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
nünde Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı ile Enerji Piyasası Düzenleme
Kurumundan gerekli düzenlemeler ve çalışmalar yapması beklenmektedir.
6.1.14. Ulaştırma, Basın ve İletişim
Ulaştırma, basın ve iletişim alanında yapılan şikâyet başvurularının nite-
liğinin ise daha çok 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun
kapsamında yapılan başvurulardan oluştuğu gözlenmektedir.
Kurumumuza bu konuda gelen bir şikâyet başvurusunda, şikâyetçi,
TTNET Isparta birimine borçlarını ödemek ve hattı kapattırmak için
yapmış olduğu başvuru esnasında, ilgili memurun, kendisine, hattın ka-
patılmadan hazır bulunması durumunda borç oluşmayacağı şeklinde bilgi
vermesi üzerine bütün borçları ödediğini ancak hattı kapatmaktan vaz-
geçtiğini, evde internet kullanıcısı bulunmadığı için yurtdışına giderken
modemi söktüğünü, buna rağmen TTNET A.Ş. tarafından 2014 yılında
Ocak, Şubat, Mart ve Haziran aylarında faturalandırma yapıldığını ve icra
yoluyla tahsil cihetine gidildiğini belirterek kendisinden haksız yere kesilen
ve ailesinin ödemek zorunda bırakıldığı meblağın iadesini talep etmiştir.
Konuya ilişkin yapılan inceleme neticesinde; şikâyetçinin son ödeme tarihi
geçmiş olan faturalar ile bunlara ilişkin gecikme bedellerinin tahsil edilme-
si işlemine karşı yapmış olduğu şikâyetin reddine; diğer taraftan, abonelik
iptal ücretinin, gerek Elektronik Haberleşme Sektöründe Tüketici Hakları
Yönetmeliğinin 18 inci maddesinde belirtilen “Aboneler aboneliklerini her
zaman ücretsiz olarak sona erdirebilir” hükmüne istinaden gerekse Bilgi
Teknolojileri ve İletişim Kurulunun 29/08/2012 tarih ve 2012/DK-14/411
209
fesih ücreti konulu kararı da göz önünde bulundurularak iadesi gerektiğine,
ayrıca Hat Kapama Bedeli adı altında tahsil edilen bedelin şikâyet başvuru-
cusuna ödenmesi hususlarında tavsiyede bulunulmasına karar verilmiştir. 68
Konuyla ilgili bir diğer başvuruda şikâyetçi, Türk Telekomünikasyon
A.Ş.’nin düzenlemiş olduğu faturanın iptali ile aynı ad ve soyada sahip
başka şahıslara ait faturaların e mail adresine gönderilmesi nedeniyle söz
konusu faturaların asıl sahiplerine iade edilmesini talep etmektedir. Kuru-
mumuzca yapılan inceleme neticesinde; telefon hattının TTNET A.Ş’ye
taşınması sonrasında şikâyetçiye tahakkuk edilen tutarda hata bulunmadığı
2014/4724 şikâyet numaralı başvuru için verilen 01/04/2015 tarihli Kısmen Tavsiye Kıs-
68
men Ret Kararı.
YILLIK RAPOR 2015