Page 210 - kdk-2015-yillik-rapor
P. 210

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                    nünde Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı ile Enerji Piyasası Düzenleme
                    Kurumundan gerekli düzenlemeler ve çalışmalar yapması beklenmektedir.

                       6.1.14. Ulaştırma, Basın ve İletişim
                    Ulaştırma, basın ve iletişim alanında yapılan şikâyet başvurularının nite-
                    liğinin ise daha çok 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun
                    kapsamında yapılan başvurulardan oluştuğu gözlenmektedir.
                    Kurumumuza  bu  konuda  gelen  bir  şikâyet  başvurusunda,  şikâyetçi,
                    TTNET Isparta birimine borçlarını ödemek ve hattı kapattırmak için
                    yapmış  olduğu  başvuru  esnasında,  ilgili  memurun,  kendisine,  hattın  ka-
                    patılmadan hazır bulunması durumunda borç oluşmayacağı şeklinde bilgi
                    vermesi  üzerine  bütün  borçları  ödediğini  ancak  hattı  kapatmaktan  vaz-
                    geçtiğini,  evde  internet  kullanıcısı  bulunmadığı  için  yurtdışına  giderken
                    modemi söktüğünü, buna rağmen TTNET A.Ş. tarafından 2014 yılında
                    Ocak, Şubat, Mart ve Haziran aylarında faturalandırma yapıldığını ve icra
                    yoluyla tahsil cihetine gidildiğini belirterek kendisinden haksız yere kesilen
                    ve ailesinin ödemek zorunda bırakıldığı meblağın iadesini talep etmiştir.
                    Konuya ilişkin yapılan inceleme neticesinde; şikâyetçinin son ödeme tarihi
                    geçmiş olan faturalar ile bunlara ilişkin gecikme bedellerinin tahsil edilme-
                    si işlemine karşı yapmış olduğu şikâyetin reddine; diğer taraftan, abonelik
                    iptal ücretinin, gerek Elektronik Haberleşme Sektöründe Tüketici Hakları
                    Yönetmeliğinin 18 inci maddesinde belirtilen “Aboneler aboneliklerini her
                    zaman ücretsiz olarak sona erdirebilir” hükmüne istinaden gerekse Bilgi
                    Teknolojileri ve İletişim Kurulunun 29/08/2012 tarih ve 2012/DK-14/411
                                                                                                 209
                    fesih ücreti konulu kararı da göz önünde bulundurularak iadesi gerektiğine,
                    ayrıca Hat Kapama Bedeli adı altında tahsil edilen bedelin şikâyet başvuru-
                    cusuna ödenmesi hususlarında tavsiyede bulunulmasına karar verilmiştir. 68

                    Konuyla  ilgili  bir  diğer  başvuruda  şikâyetçi,  Türk  Telekomünikasyon
                    A.Ş.’nin  düzenlemiş  olduğu  faturanın  iptali  ile  aynı  ad  ve  soyada  sahip
                    başka şahıslara ait faturaların e mail adresine gönderilmesi nedeniyle söz
                    konusu faturaların asıl sahiplerine iade edilmesini talep etmektedir. Kuru-
                    mumuzca yapılan inceleme neticesinde; telefon hattının TTNET A.Ş’ye
                    taşınması sonrasında şikâyetçiye tahakkuk edilen tutarda hata bulunmadığı



                       2014/4724 şikâyet numaralı başvuru için verilen 01/04/2015 tarihli Kısmen Tavsiye Kıs-
                    68
                    men Ret Kararı.



                                                                         YILLIK RAPOR 2015
   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215