Page 213 - kdk-2015-yillik-rapor
P. 213
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
Kurumumuzun ülkemize en temel katma değeri, insan haklarının korun-
ması ve geliştirilmesine katkısı oranında ortaya çıkmaktadır. Bu bağlamda
mevzuatımızın Kuruma verdiği yetkiler ve bu değerin artırılması için Ku-
rum mevzuatında yapılması beklenen değişiklikler ve ilave öneriler;
• İyi yönetim ilkelerine Kanunda yer verilmesi,
• “Öneri” yerine “Tavsiye” ibaresinin kullanılması,
• Resen inceleme yetkisinin verilmesi,
• Kabuledilebilirlik incelemesi yapılması,
• Yerinde inceleme yetkisinin verilmesi,
• Arabuluculuk yoluyla çözümleme,
• Tavsiye kararları doğrultusunda değerlendirme yapacak makamların
belirlenmesi,
• Tavsiye kararları doğrultusunda yapılacak işlem ve eylemlerden do-
layı ilgili merci veya görevlilere sorumluluk yüklenmemesi,
• İnceleme ve araştırma konusuyla ilgili dava açma ve davalara katılma
yetkisinin verilmesi,
• Bilirkişi, tanık masraf ve ücretlerinin yeniden düzenlenmesi,
• Kurumun istinabe yoluna gidebilmesi,
• Kurumun teşkilat yapısının düzenlenmesi,
konu başlıklarıyla 2014 yılı Yıllık Raporunda detaylı bir şekilde irdelenmiş-
ti. Söz konusu hususlar bu yıl da gündemimizde yer almış olup “insan odak-
lı” bir kamu yönetimi anlayışının ülkemizde yerleşmesi bakımından mez-
kur değişiklilerin hayata geçirilmesinin elzem olduğu düşünülmekte ve yasa
değişikliğine ilişkin devam eden çalışmaların Yüce Meclisimizin destekle-
212 riyle en kısa sürede sonuca kavuşturulması ümit ve arzu edilmektedir.
Bu yılki Yıllık Raporun bu son bölümünde Kurumumuzun ülkemize katma
değeri bağlamında, insan odaklı kamu yönetimi anlayışının yerleşmesinde
Kurumumuzun rolü ile başlanacak ve Kurumumuzun tavsiye kararları ile
gerçekleştirilen mevzuat değişiklikleri ile tavsiye kararlarında yer alan mev-
zuat değişikliği önerileri ve bu hususta göz ardı edilemeyecek önemde olan
TBMM ile ilişkiler, şikâyet başvurularının taraflardan birisinin haklılığı
veya haksızlığı şeklinde değil, iki tarafında ortak bir noktada buluşabileceği
YILLIK RAPOR 2015