Page 232 - kdk-2015-yillik-rapor
P. 232

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU



                    Kurum içi geçici görevlendirme müessesine ilişkin usul ve esasların belir-
                    lenmesinde genel hükümlerin esas alındığı, bahsi geçen hükümlerde yer
                    verilen hususların dışında yerleşik içtihat haline gelen idari yargı kararlarıy-
                    la kurum içi geçici görevlendirmeye ilişkin şartların, açık ve net bir şekilde
                    ortaya konulduğu, bu nedenle mevzuatla düzenlenmemiş olan ve yargısal
                    içtihatlarla uygulamaya yön verilen “kurum içi geçici görevlendirme”ye iliş-
                    kin uygulama birlikteliğinin sağlanması ve yargıya intikal eden sorunların
                    azaltılması amacıyla konu hakkında 657 sayılı Devlet Memurları Kanu-
                    nunda hukuki zeminin oluşturulması yönünde Milli Eğitim Bakanlığına
                    ve Başbakanlığa tavsiyede bulunulmuştur. 78
                       Muhasebe Yetkilisi Sertifikası Eğitimine Katılmak İçin Yapılan
                       Başvurunun Reddedilmesi
                    Kurumumuza  yapılmış  olan  başvurularda  şikâyetçiler,  TBMM  Strateji
                    Geliştirme  Başkanlığında  fiilen  muhasebe  yetkilisi  yardımcısının  yaptığı
                    iş ve işlemleri muhasebe şefi olarak yapmalarına, görev ve sorumluluğu-
                    nu taşımalarına rağmen Muhasebe Yetkilisi Sertifikası Eğitimine katılmak
                    için yapmış oldukları başvurunun reddedildiğini, ancak başvuru koşullarını
                    taşımayan mali hizmet uzmanlarının eğitime kabul edildiğini iddia ede-
                    rek, söz konusu eğitime katılmak için yapmış oldukları başvuruların kabul
                    edilmesini ya da mali hizmet uzmanlarının başvurularının da reddedilmesi
                    talebiyle Kurumumuza başvuruda bulunmuştur.

                    Kurumumuz tarafından yapılan inceleme ve araştırmalar sonucunda; Mu-
                    hasebat Genel Müdürlüğü tarafından ilgili Yönetmeliğin 4/a maddesinde
                    mali  hizmet  uzmanlarının  sayılmamasına  rağmen  mevzuatta  olmamakla
                    birlikte, bir nevi mevzuat hukuki, yeterli, makul ve hizmet gereklerine da-
                    yalı olmadan geniş yorumlanarak mali hizmetler uzmanlarına sınava baş-
                    vurma hakkı verildiği ve şeflerle mali hizmet uzmanları arasında bir eşitsiz-
                    liğin oluşturulduğu anlaşılmıştır.
                                                                                                 231
                    Her ne kadar muhasebe şefleri Yönetmelikte tahdidi olarak sayılan muha-
                    sebe yetkilisi yardımcısı eşiti görev tanımı kapsamında olmasalar da bu ki-
                    şilerin fiilen muhasebe yetkilisi yardımcısının görevlerini ifa ettikleri ve söz
                    konusu şikâyetlerin 6253 sayılı Kanun ile TBMM Başkanlığında muhase-
                    be yetkilisi yardımcısı olarak görevlendirilecek bir kadronun öngörülme-
                    mesinden kaynaklandığı anlaşıldığından, bu boşluğun ve bu nedenle oluşan


                       2015/73 şikâyet numaralı dosya için verilen 08/07/2015 tarihli Tavsiye Kararı
                    78



                                                                         YILLIK RAPOR 2015
   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237