Page 101 - 6. yılında ombudsmanlık web
P. 101

AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ
                   ÖĞRETİM ÜYESİ
                   DOÇ. DR. MURAT TUĞLUCA


               – Sayın Başkan, kıymetli katılımcılar; öncelikle hepinizi saygıyla selamlıyorum.

               Ayrıca yine teşekkür ediyorum böyle bir imkân sunulduğu için. Benim konum, Os-
            manlı’da şikâyet mekanizması. Şikâyet hakkının kullanımı için oluşturulmuş Osman-
            lı’da bir şikâyet mekanizması var. Bunun yansılarda da eğer takip ederseniz daha etkili
            olacağını düşünüyorum. Bu sunumda yapmayı planladığım şey: Şikâyetlerin taşradan
            merkeze nasıl ulaştığından, iletim kanallarından bahsetmeye çalışacağım. Şikâyetçi-
            ler kimlerdi, şikâyetlerin Divanda nasıl çözüme ulaştırıldığından, şikâyet konularının
            neler olduğundan ve şikâyet mekanizmasının işlevlerinin neler olduğundan -ki herhâl-
            de en önemli konu da bu olacak diye düşünüyorum- zamanımız elverdiği müddetçe
            bahsetmeye çalışacağım.
               Bu konu benim doktora tezimdi, 2006 yılında doktoraya başladım, 2010 yılında
            bitti ve bu tez kitap olarak 2016 yılında Türk Tarih Kurumu tarafından basıldı. Ayrıca
            yine konuyla ilgili çeşitli, başka yerlerde de çalışmalarım oldu. Şu anda yapacağım
            sunum da bu çalışmalardan derlenmiştir. Öncelikle, konuya giriş bağlamında “şikâyet




                                                                   14 ŞUB A T 2019  99
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106