Page 166 - 6. yılında ombudsmanlık web
P. 166

“Bu arkadaşın yaptığı uygulama yanlıştır.” diye daha rahat söyleyebiliriz. Bunu koyma-
            mız lazım ama sadece mevzuat savunması yaptığımız zaman “E, sınava girdi, ataması
            da yapıldı, bunu niye engelliyorsunuz ki?” tarzında bir itirazla karşılaşabiliyoruz., ve
            sanki bir hakkın kullanımını engelleyen konumuna düşüyoruz.

               Bir başka örnek vereyim. Mesela, yine bir doğu ilimizde sağlık müdürü ve o ilimizin
            milletvekili beni aramıştı. Uğraştım, uğraştım, bir yıl boyunca Sağlık Bakanlığından
            ilimizde 27 kadro için atama izni aldım, çok büyük bir başarıydı bizim için. 27 sağlık
            personelimiz gelecek, sorunlarımızın birçoğunu çözeceğiz, eleman ihtiyacımız gidecek
            diye sevindik. Ama 27 personelin 19’u atandıkları günün ertesi günü, efendim, başka
            illere eş durumundan tayin dilekçesi verdiler ve hepsi gitti ve ben kaldım 8 personelle.
            Şimdi, bu durumda şöyle bir uygulama ortaya çıkıyor, aile birliğini sağlamak güzel, eş
            durumundan tayin hakkı uygun ama adaletsizlik anlamında bunu vurgulamamız lazım
            belki: Bir kere bu 19 kişi gitmeyeceklerini bile bile o ili tercih ettiler ve belki de batıda
            85 puanla girmeleri gereken bir yere doğuda 75 puanla girdiler, ertesi günde batı ilin-
            de 85 puanla işe giren kişinin yanına geldiler. O ile atanmayı isteyen 19 kişi de açıkta
            kaldı ve en az bir yıl daha işsiz olarak kalmak durumunu yaşadı. Yani, olayların bu bo-
            yutlarına kuvvetle vurgulama yapabilmemiz lazım. Eğer böylece savunma yapabilirsek
            uygulamalarımızın haklılığını daha iyi gündeme getirebiliriz diye değerlendiriyorum.

               Yani, bu kamu kesimi niye böyle? Kamu personel yönetimine ilişkin alanlarda ne-
            den çok şikayet geliyor ? Ben bu alana bir de bu gözle bakılması taraftarıyım. Kamu
            personel yönetimi alanında kamu çalışanlarının bazen cevabını bildikleri şeyi sor-
            duklarını düşünüyorum. Yıllardır bu konuda çalışma yaptığımız için, bu konuda şöyle
            bir örnek vereyim. mesela 2004 yılında bir personel meselesi geldi siyasetin önüne,
            bazıları dediler ki: Ya, bir on yıldır bizim birtakım mağduriyetlerimiz var, bu mağduri-
            yetleri nasıl giderebilirsiniz? O, on yıllık mağduriyeti gidermek için siyasette bir çözüm
            yolunu biraz da zorlayarak da olsa koydu. Ve o günkü kişilerin talebi şuydu: “Bizi sa-
            dece bir işe alın ve sosyal güvenlik sisteminde biz emekli oluncaya kadar primlerimiz
            ödensin yeter.” Fakat bu sistem daha sonrasında: “Efendim, şunu da verin, bunu da
            verin.” Sonra diğeriyle kıyaslayarak “Niye diğer insan 65 yaşına kadar çalışırken ben
            burada 51 yaşında emekli oluyorum ki?”ye kadar varıyor. Dolayısıyla, başta görmüş bu-
            lunduğumuz fotoğraf anlık bir görüntüyü içeriyor ve tarihsel geçmişle birlikte vurgu-
            lanmadığı takdirde çözüm olarak yanlış bir yola gidebiliyor efendim. Yani, idare eylem
            ve işlemlerinin haklılığının tespitinde resmin tamamının göz önüne alınmasının, karar
            verilirken bunun da vurgulanmasının ve bazen her zaman da idarenin böyle yanlış
            uygulamalar yapmadığı bağlamında bunun vurgulanmasının katkı sağlayacağını dü-
            şünüyorum. Teşekkür ederim efendim.




        164   14 ŞUB A T 2019
   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171