Page 226 - 6. yılında ombudsmanlık web
P. 226
Geleceği açısından Kamu Denetçiliği Kurumunun gerçekten eğitici faaliyetlerinin
desteklenmesi lazım ki, çok önemli faaliyetler yerine getiriyorlar. Ben de kendi fakül-
tem açısından söyleyeyim: Öğrenci kulübünü kurduk. Belki de son kuranlardan biri
olduk şu süreçte, geç kaldık biz. İyileştirici yönü çok önemli. Tavsiye kararının idare
açısından iyileştirici olmasını da önemsiyorum. Bu zamana kadar bana Kamu Denetçi-
liği Kurumundan gelen yazılar fakülteden bilirkişi hoca atanması yönündeydi ama en
son gelen yazı bir öğrencinin bir sınavla ilgili -kendi fakültemde- “Mazeret sınavına
beni kabul etmediler.” şikâyetiyle alakalıydı. Bize Kamu Denetçiliği Kurumundan bir
yazı geldi “Niye almadınız bu öğrenciyi sınava? Kimleri aldınız, kimleri almadınız?”
sorularını sordular bize. Dolayısıyla ilk kez de bu yönüyle karşılaşmış olduk, önceden
sadece bilirkişi ismi veriyorduk kendilerine. Bu önemli çünkü bizim de kendi açımız-
dan yaptığımız işleri, işlemleri görücüye çıkmadan önce daha özenle yapmamıza, bir
anlamda kendimizi iyileştirmemize imkân veriyor.
Bir diğer nokta da yine, Cumhurbaşkanlığı hükûmet sistemi ile Kamu Denetçili-
ği Kurumu arasındaki ilişkide bir değişiklik olacak mı noktasında. Kamu Denetçiliği
Kurumunun anayasal olarak sahip olduğu, kurumun hem Dilekçe Komisyonu hem de
İnsan Hakları Komisyonuyla beraber çalışıyor olması. Aslında kanun tekliflerinin su-
nulması noktasında ki yeni sistemde, biliyorsunuz, milletvekilleri kanun teklifi ve-
recekler, hükûmetin tahakkümünden çıkarılmış bir yasama mekanizması var teorik
olarak Anayasa değişikliğiyle beraber. Bunun fiiliyatta da hayata geçmesini bekliyo-
ruz. Kanun tekliflerinin milletvekilleri tarafından yapılacak olması, vekillerin ilgili ko-
nularda uzman olmasını da gerektirmektedir. Özellikle insan hakları ihlalleriyle ilgili
durumlarda ve Kamu Denetçiliği Kurumunun denetim yaptığı alanlardaki ortaya çıkan
raporlardan elde edilecek sonuçlar, kanun tekliflerinde milletvekillerinin faydalanma-
sı gereken önemli bir kaynaktır. Milletvekillerinin bu konuda özellikle KDK ile koordi-
nasyonlu olarak çalışması, ihtiyaçları olan uzmanlığı sağlamaları noktasında faydalı
olacaktır. Bu açıdan da Kamu Denetçiliği Kurumunun bir eğitmen işlevi yerine getire-
bileceği kanaatindeyim. Çünkü Meclisteki bu kanun teklifi süreçleriyle özellikle insan
haklarını ilgilendiren alanlarda Kamu Denetçiliği Kurumunun bir paydaş olarak öneri
geliştirmede rol alabileceği düşüncesindeyim. Ayrıca, KDK’nın kendilerine şikayet ko-
nusu olan alanlarda Meclise yasa teklifi sunulmasın paydaş olmasının tartışılması
bile önemlidir.
Çok teşekkür ediyorum.
BAŞKAN
– Çok teşekkür ederim efendim. Buyurun Sayın Dekan.
224 14 ŞUB A T 2019