Page 63 - 6. yılında ombudsmanlık web
P. 63

tavsiye kararlarının, bildiğimiz anlamda yargı kararı gibi bağlayıcı olmaması meselesi
            nedeniyle, hiç olmazsa o insanların ağırlığından da bilistifade o kurumun algısının
            yükselmesi ve kurumlar üzerinde etkili olması amaçlanmaktadır malumunuz olduğu
            üzere. Tabii, birinci dönem görev yapan arkadaşlar da var şu anda aramızda, onlar
            kurumun kuruluşu, zaten altı ay civarında bir başvuru alamama gibi bir dönemleri
            olması, hazırlık yapmaları vesaireden sonra, bu dönem, bu konudaki algı ve bilinirlik
            noktasında doğaldır ki biraz daha iyi noktaya geldiğimizi gösteriyor.

               Başkanım, tabii bunu, toplumdaki sosyal gelişmelerle vesaireyle ilişkilendirdiği-
            mizden dolayı şu ana kadar kanunumuzun önemli ölçüde yani yüzde 60-70-80 -hangi
            oranda ifade ederseniz edin- ihtiyaca cevap verdiğini söyleyebiliriz. Eksiklik, aksak-
            lıklar var ama örneğin elektronik başvuru imkânı getirmiş olmamız; bu yasayı muh-
            temelen yirmi yıl önce getirmiş olsaydık böyle bir şey olmayacaktı yani böyle bir
            başvuru imkânı henüz Türkiye’nin sair kurumlarında da olmadığından dolayı böyle bir
            şey düşünülmeyecekti; bu var. Şu anda problem çözmek için ciddi şekilde bir interaktif
            ilişki tarzı gelişmiş durumda yani telefonla, e-maille, kişilerin internet yoluyla başvur-
            ması vasıtasıyla. Bu ne yapıyor? Normalde hızlanan insan hayatında yani değişkenlik
            gösteren insan hayatında, toplum hayatında kurumların da buna aynı vaziyette ayak
            uydurması neticesini beraberinde getiriyor ki bu çok güzel oluyor. Malumunuz oldu-
            ğu üzere, yasamızda bize konuları sonuçlandırma süresi altı ay olarak verilmiş ama
            bütün arkadaşlarım da biliyorum ki aynı hassasiyeti gösteriyorlar. Başkanım, bizim
            bazen bir haftada bile bir konuyu çözdüğümüz vaki yani dilekçe işleme girdikten son-
            ra, konunun mahiyetine bakıldıktan sonra, ilgili uzman arkadaşlarımız devreye girmek
            suretiyle hemen, bazen dostane yollarla, bazen varsa bir eksiğini gidermek yoluyla,
            ona yardımcı olmak suretiyle problem çözdüğümüz örnekler çok var.

               Yani madde madde bunu irdeleme imkânına sahip değilim, aramızda akademisyen
            arkadaşlarımız da var, çok detaya da girecek değilim ama dediğim gibi, kanun koyma
            tarafında biraz bulunduğumuz için ilk sözü aldım ve de tabii bu kanunlaşma sürecini
            de yaşadığımız için, hani hangi şeylerden geçtik… Bu bahsettiğim kanun şeylerini
            incelerseniz 2000’de sevk edilen ile en son 2012 yılında yasalaşan arasında önemli
            bazı farklar görürsünüz; bu önemli bazı farkların genelinin de müspet anlamda ol-
            duğuna şahit oluruz. Bizim için, içimizde ukde kalan, o gün gerçekleştiremediğimiz
            ufak tefek bazı konular vardı. Mesela bir tanesi, işte bu resen başvuru meselesiydi.
            Taslağın birinde resen başvuru konusunu kabul edecek olduk; o tarihte, o gün bunun
            uygun olmayacağı düşünüldü, değerlendirildi; bunu son şeklinden çıkarmak durumun-
            da kaldık. Askerî işlerle ilgili olarak sırf askerî nitelikli işleri istisna tuttuk, bunun hiç
            istisna olmaması noktasında tasarının birinde bu noktaya gelmiştik. Daha sonra yine




                                                                   14 ŞUB A T 2019  61
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68