Page 91 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 91

A.4 Tüm Paydaşlar Tarafından Bilinirliği ve Ulaşılabilirliği
         Amaç
                                                    Artırmak
                                                    H.4.3 Kurumun bilgi teknolojileri altyapısını güçlendirmek
         Hedef                                      ve Kurumun mevcut bilgi sistemlerinin ilgili diğer bilişim
                                                    sistemlerine entegrasyonunu sağlamak
                                                    Kurumun bilgi teknolojileri altyapısını güçlendirmek ve
         Performans Hedefi                          Kurumun mevcut bilgi sistemlerinin ilgili diğer bilişim
                                                    sistemlerine entegrasyonunu sağlanacaktır.

                                                                                      Hedefin        Hedefin
                                                       2018            2018
         Performans Göstergeleri                                                   Gerçekleşme       Ulaşılma
                                                       Hedef       Gerçekleşme
                                                                                     Oranı %         Durumu
         1  Felaket Kurtarma Sistemi                     X               -            Kısmen       Makul
         2  IPV6 ile verilen hizmet sayısı               1               -               -         Makul
         3  EBYS ‘de yapılan güncelleme sayısı           8              8              %100        Başarılı
             İntranetteki hizmete açılan yazılım
         4                                               1              4              %400        Başarılı
             sayısı
             Kurum kullanıcılarındaki
         5                                              %6             %8            %133,33       Başarılı
             memnuniyetindeki artış oranı

                      Hedef gerçekleştirilmiş olup, bu kapsamda; ISO 27001 çalışmaları sürdürülmekte,  EBYS ve
                      E-Başvuru  sistemi  gelen  talep  ve  ihtiyaçlara  göre  sürekli  geliştirilmekte  ve
                      güncellenmektedir.  Bu  kapsamda  2018  yılında  EBYS’nin  UYAP  web  servis  ve  KEP  ile
                      entegrasyonları tamamlanarak Kurum kullanımına açılmış,   MERSİS, ESBİS, SENBİS ve
                      DERBİS entegrasyonları ile kurumuza şikâyet başvurusunda bulunan tüzel kişiler sisteme
                      giriş yaptıklarında kişi, unvan, iletişim ve meslek bilgisi sistem tarafından otomatik olarak
                      doldurulması  sağlanarak  başvuru  süreci  daha  da  kısalması  sağlanmış  ayrıca  yine  EBYS
                      sayfamızın  KAMUNET  bağlantıları  tamamlanmıştır.  Çocuklara  hizmet  vermekte  olan
                      www.kdkcocuk.gov.tr   sayfamızın  MERNİS  entegrasyonu  ile  yaş  ve  cinsiyet  bilgilerinin
                      otomatik olarak çekilebilmesi sağlanmış ve Kadın web sayfamız kullanıma açılmıştır. Kurum
                      içi ihtiyaç olan birçok uygulama geliştirilmiş, Kurum intranet (portalı) geliştirilerek personel
                      turnike giriş-çıkış bilgileri, saatlik izin işlemleri, insan kaynakları web servis entegrasyonu
                      ile personel bilgilerinin tek bir yerden takibi sağlanmış, bilgi işlem ve idari arıza talepleri ile
                Değerlendirme   araç  talepleri  sisteme  eklenmiş,    yemekhane,  kütüphane,  kurumsal,  sosyal,  etkinlik
                      duyuruları,  hava  durumu,  namaz  vakitleri,  döviz  bilgileri  vb.  ile  kurum  web  sayfaları
                      istatistiklerine  portal  üzerinden  ulaşılabilirliği  sağlanmıştır.  İntranete  Yeni  kartlı  geçiş
                      yazılımı geliştirilerek; takip kontrol kolaylaştırılmış ve yeni personel kartları ile uyumlu hale
                      getirilmiş, yemekhane ve kütüphane uygulaması güncellenmiş ve intranet sayfasına entegresi
                      gerçekleştirilmiştir.  Ayrıca 2018 yılında EBYS istatistik işlemleri geliştirilerek daha detaylı
                      istatistik sonuçları alınabilmesi kapsamında EBYS İstatistik Bilgi Bankası oluşturulmuş ve
                      Yeni  Şikayet  Yönetim  Sistemi  geliştirilmiştir.  Ancak  hedefe  ilişkin  IPV6  modülünün
                      kullanılmasıyla ilgili olarak Ulusal bütünlük kapsamında geçiş süreci takip edileceğinden
                      halihazırda  kullanılmamaktadır.  Bir  diğer  gösterge  olan  Felâket  Kurtarma  Sisteminin
                      kurulması kapsamında çalışmalar devam etmekte olup, yeni alınacak cihazlarla gerçekleşme
                      oranı  artırılacaktır.  Diğer  taraftan  hedef  için  belirlenen    “Kurum  kullanıcılarındaki
                      memnuniyetindeki  artış  oranı”  performans  göstergesi  ile  ilgili  olarak  ise;  Kurum
                      kullanıcılarına  ilişkin  tüm  talepler  karşılanmakta  ve  yeni  oluşturtulan/hizmete  açılan
                      uygulama/yazılım için kurum kullanıcılarının görüşleri alınmakta ve sonrasında memnuniyet
                      derecesi sorgulanmaktadır. Bu kapsamda 2018 yılı için memnuniyet derecesi %80 olup, 2017
                      yılına göre %8 artış göstermiştir.


                                                                                                               90
   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96