Page 91 - KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
P. 91
A.4 Tüm Paydaşlar Tarafından Bilinirliği ve Ulaşılabilirliği
Amaç
Artırmak
H.4.3 Kurumun bilgi teknolojileri altyapısını güçlendirmek
Hedef ve Kurumun mevcut bilgi sistemlerinin ilgili diğer bilişim
sistemlerine entegrasyonunu sağlamak
Kurumun bilgi teknolojileri altyapısını güçlendirmek ve
Performans Hedefi Kurumun mevcut bilgi sistemlerinin ilgili diğer bilişim
sistemlerine entegrasyonunu sağlanacaktır.
Hedefin Hedefin
2018 2018
Performans Göstergeleri Gerçekleşme Ulaşılma
Hedef Gerçekleşme
Oranı % Durumu
1 Felaket Kurtarma Sistemi X - Kısmen Makul
2 IPV6 ile verilen hizmet sayısı 1 - - Makul
3 EBYS ‘de yapılan güncelleme sayısı 8 8 %100 Başarılı
İntranetteki hizmete açılan yazılım
4 1 4 %400 Başarılı
sayısı
Kurum kullanıcılarındaki
5 %6 %8 %133,33 Başarılı
memnuniyetindeki artış oranı
Hedef gerçekleştirilmiş olup, bu kapsamda; ISO 27001 çalışmaları sürdürülmekte, EBYS ve
E-Başvuru sistemi gelen talep ve ihtiyaçlara göre sürekli geliştirilmekte ve
güncellenmektedir. Bu kapsamda 2018 yılında EBYS’nin UYAP web servis ve KEP ile
entegrasyonları tamamlanarak Kurum kullanımına açılmış, MERSİS, ESBİS, SENBİS ve
DERBİS entegrasyonları ile kurumuza şikâyet başvurusunda bulunan tüzel kişiler sisteme
giriş yaptıklarında kişi, unvan, iletişim ve meslek bilgisi sistem tarafından otomatik olarak
doldurulması sağlanarak başvuru süreci daha da kısalması sağlanmış ayrıca yine EBYS
sayfamızın KAMUNET bağlantıları tamamlanmıştır. Çocuklara hizmet vermekte olan
www.kdkcocuk.gov.tr sayfamızın MERNİS entegrasyonu ile yaş ve cinsiyet bilgilerinin
otomatik olarak çekilebilmesi sağlanmış ve Kadın web sayfamız kullanıma açılmıştır. Kurum
içi ihtiyaç olan birçok uygulama geliştirilmiş, Kurum intranet (portalı) geliştirilerek personel
turnike giriş-çıkış bilgileri, saatlik izin işlemleri, insan kaynakları web servis entegrasyonu
ile personel bilgilerinin tek bir yerden takibi sağlanmış, bilgi işlem ve idari arıza talepleri ile
Değerlendirme araç talepleri sisteme eklenmiş, yemekhane, kütüphane, kurumsal, sosyal, etkinlik
duyuruları, hava durumu, namaz vakitleri, döviz bilgileri vb. ile kurum web sayfaları
istatistiklerine portal üzerinden ulaşılabilirliği sağlanmıştır. İntranete Yeni kartlı geçiş
yazılımı geliştirilerek; takip kontrol kolaylaştırılmış ve yeni personel kartları ile uyumlu hale
getirilmiş, yemekhane ve kütüphane uygulaması güncellenmiş ve intranet sayfasına entegresi
gerçekleştirilmiştir. Ayrıca 2018 yılında EBYS istatistik işlemleri geliştirilerek daha detaylı
istatistik sonuçları alınabilmesi kapsamında EBYS İstatistik Bilgi Bankası oluşturulmuş ve
Yeni Şikayet Yönetim Sistemi geliştirilmiştir. Ancak hedefe ilişkin IPV6 modülünün
kullanılmasıyla ilgili olarak Ulusal bütünlük kapsamında geçiş süreci takip edileceğinden
halihazırda kullanılmamaktadır. Bir diğer gösterge olan Felâket Kurtarma Sisteminin
kurulması kapsamında çalışmalar devam etmekte olup, yeni alınacak cihazlarla gerçekleşme
oranı artırılacaktır. Diğer taraftan hedef için belirlenen “Kurum kullanıcılarındaki
memnuniyetindeki artış oranı” performans göstergesi ile ilgili olarak ise; Kurum
kullanıcılarına ilişkin tüm talepler karşılanmakta ve yeni oluşturtulan/hizmete açılan
uygulama/yazılım için kurum kullanıcılarının görüşleri alınmakta ve sonrasında memnuniyet
derecesi sorgulanmaktadır. Bu kapsamda 2018 yılı için memnuniyet derecesi %80 olup, 2017
yılına göre %8 artış göstermiştir.
90