Page 17 - kdk-sempozyum-1
P. 17

böyle bir yaklaşıma yol açan mantık şudur ki, kamu idaresi vatandaşa hizmet için
          mevcuttur.

          Örneğin şikâyetler büyük bir kurumdaki yönetim için faydalı bir bilgi kaynağı ola-
          bilir. Bunlar karar vericilerin kurumlarının derinliğine inmelerini, belli birimlerde-
          ki çıktıların kalitesi üzerine yoğunlaşmalarını ve gerektiğinde düzeltici hamleyi
          yapmalarını sağlamaktadır.

          Eğer yetersizlikler tanımlanırsa, Ombudsman tarafından yapılacak araştırma yö-
          netime yetersizliği düzeltme şansı vermektedir. Ayrıca, kötü yönetimin altında
          yatan sebepleri çözmeye çalışmak, sadece gelecek yeni şikâyetlerin engellen-
          mesine yardımcı olmaz, ayrıca kurumların kendilerini daha etkili yönetmelerini
          ve kamu idaresinin meşrulaşmasına katkıda bulunan süreçte daha iyi sonuçlar
          elde etmelerini sağlayarak çift sistematik yarar sağlamaktadır.

          Sonuç olarak, Ombudsmanın incelemelerinin çoğunluğunda kötü yönetim ol-
          madığı ortaya çıkmaktadır. Ancak bu incelemenin ne vatandaş ne de idare için
          zaman ve emek kaybı olduğu anlamına gelmez. Bir inceleme idareye vatandaş-
          lara ne yapmış olduğunu etkin bir şekilde açıklaması için fırsat sağlamaktadır.
          Ombudsman bu açıdan yardımcı olabilmektedir.

          İzninizle Ombudsman ve kamu idaresi arasında sıkı bir menfaat ortaklığı oldu-
          ğunu vurgulayarak sözlerimi sonlandırmak isterim. Bu sinerji nihayetinde vatan-
          daşın yararına çalışmaktadır. Kamu sektörüründeki görevliler, Ombudsmanı bir
          kontrol mekanizması olduğu kadar bir kaynak olarak da gördükleri sürece, etkin
          yönetim kabiliyetlerini geliştirebilir ve aynı zamanda vatandaşın gözünde ku-
          rumlarının meşruluğunu artırabilirler.

          Kamu idaresinin meşruluğunun güçlendirilmesi, modern toplumlarda iyi yöne-
          timin gerekli bir parçasıdır. Bu nedenledir ki tüm Türk otoritelerini Sayın ÖME- I. Uluslararası Kamu Denetçiliği (Ombudsmanlık) Sempozyumu
          ROĞLU ile işbirliği yapmak için fırsat aramaları ve Kamu Denetçiliği Kurumu’nun
          faaliyetlerini kolaylaştırmak adına açık ve somut siyasi isteği ortaya koymaları
          için teşvik ediyorum.

          Kamu Denetçiliği Kurumu’nun  işlemlerini ve kararlarını güçlendirecek belli fikir-
          ler şunları içermektedir:





          KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU                                                   17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22