Page 82 - kdk-sempozyum-1
P. 82
İş takip ederken hep karşılaştığımız bazı davranışlar, hafif bir kötü muamele, du-
yarsızlık, ilgisizlik, vurdumduymazlık, hoyratça davranış suç teşkil edecek kadar
ağır olmayabilir ama siz bir biçimde incindiğinizi, rencide edildiğinizi, güçsüzleş-
tiğinizi hissedersiniz. 46
Para yatırmanız gereken vezne önündeki camekân sizin arkada oturan memurla
temas kurmanızı sağlayacağınız ölçüde yapılmamıştır, memurun önünde sesinizi
duyuramıyorsunuz, o da belki size karşı biraz sertçe kabaca davranabilir veya
davranmaz ama sizi işitememektedir.
Burada suç yoktur kötü muamele yoktur, ama kişiyi rahatsız edecek ortam mev-
cuttur, yani “özensizlik” bulunmaktadır.
Hâlbuki işlemekte olan bir sürecin içerisinde – insanların daha mutlu olmaları
veya daha az yıpranmaları için- bir başka özenin gösterilmesi gereken konulara
kamu denetçisi dikkat çekmeli, düzeltilmesi için öneride bulunmalıdır.
O halde Ombudsman “özensizlikler”in düzeltilmesi için öneride bulunmak sure-
tiyle, hizmetlerin sunulmasında kaliteyi gerçekleştirecektir.
Kamu Denetçiliği Kurumu 5 ay önce başvuruları kabul etmeye başlamıştır.
47
Şikâyet konuları ; bir fabrikadan diğerine ataması yapılan şahsa harcırahının
48
ödenmemesi, belediye ile bağlantılı bir projeden satın aldığı dairesinin tapusu-
nun kendisine henüz verilmemesi , bir bakanlığın naklen atadığı şahsın maaşın-
49
da fazladan ve yersiz kesinti yapılması, yeni görev yerinde eksik ödeme yapılma-
I. Uluslararası Kamu Denetçiliği (Ombudsmanlık) Sempozyumu
sı , dövizle askerlik kapsamından eksik ödeme yaptıkları gerekçesiyle çıkarılan
50
şahsın annesinin eksik ödemenin kendi ihmallerinden değil, idarenin hatasından
kaynaklandığını belirterek gereken farkı ödeyip oğlunun yeniden kapsam içine
alınması gibi taleplerdir. 51
46. 10-11 Aralık 2004 tarihinde TBMM İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu tarafından İstanbul’da düzenlenen
“Ombudsmanlık Kurumunun Oluşturulması” konulu Uluslararası Ombudsmanlık Konferansında yapılan katkı ko-
nuşmalarından, s. 58 vd., TBMM Tutanak Müdürlüğü, Komisyon: İ.H.K.
47. http://www.ombudsman.gov.tr/content_detail-336-691-karar-ornekleri.html.
48. T.C. Kamu Denetçiliği Kurumu’nun “karar verilmesine yer olmadığına” dair Şikâyet/Esas:05-2013/545, Ka-
rar:05-2013/655 sayılı kararı için bkz. http://www.ombudsman.gov.tr/contents/files/pdf/05-2013655%20nolu%20
Karar_i_Y.pdf.
49. T.C. Kamu Denetçiliği Kurumu’nun “karar verilmesine yer olmadığına” dair Şikâyet/Esas:05-2013/569, Ka-
rar:05-2013/604 sayılı kararı için bkz. http://www.ombudsman.gov.tr/contents/files/pdf/05-2013604%20%20
nolu%20Karar_R.pdf.
50. T.C. Kamu Denetçiliği Kurumu’nun “karar verilmesine yer olmadığına” dair Şikâyet/Esas:05-2013/31, Ka-
rar:05-2013/603 sayılı kararı için bkz. http://www.ombudsman.gov.tr/contents/files/pdf/05-2013603%20nolu%20
Karar_N.pdf.
51. T.C. Kamu Denetçiliği Kurumu’nun Şikâyet No:03-2013/255, Karar:03-2013/... sayılı “(Şikâyet konusu çözüme
82 KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU