Page 113 - kdk-sempozyum-3
P. 113

yetkisini hangi durumlarda kullanması, hangi metotları izlemesi gerek-
                  tiği konusundaki düşüncelerini merak ediyorum.
                  Teşekkür ediyorum.

            PETER TYNDALL (İrlanda Ombudsmanı)                                    III. ULUSLARARASI OMBUDSMANLIK SEMPOZYUMU

                  Teşekkürler, bildirilen sorunun adı “Learning to Get Better” (Daha İyi
                  Olmayı Öğrenmek) idi ve halen @ombudsman.ioi. web sitesinde mev-
                  cuttur. Buna baktık çünkü ben bundan önce Galler’de ombudsmandım
                  ve  İrlanda  kamu  sağlığı  hizmetlerine  ilişkin  aldığım  şikayetlerin  sayı-
                  sı bana diğer ombudsman ile kıyasladığımda az geldi. Karşılaştırmalı
                  olarak bakmak, her ne kadar zor olsa da, insanların şikâyette bulun-
                  mama nedenlerinin yerel hastaneden ya da doktordan bana yönlendi-
                  rilmemiş olmaları olduğunu ve süreç nedeni ile insanların bıkkınlaşmış
                  olduklarını gördük. Normalde, ombudsman soruşturmasında kullan-
                  dıklarımızdan,  daha  farklı  bir  teknik  kullanmamız  gerekti.  Biz  de  ga-
                  zetelere ilanlar verdik. Ben şahsen televizyon ve radyolara demeçler
                  verdim ve insanların, sağlık hizmetleri konusunda şikâyetçi oldukları
                  tecrübelerini bizimle paylaşmalarını istedim. Aynı zamanda da şikâyet-
                  leri olanlara, bu şikâyetlerini neden bildirmediklerini bize anlatmalarını
                  istedik. Toplumdan gelen bilgiler doğrultusunda da görüşme yapaca-
                  ğımız ve durumu daha detaylı olarak anlatmalarını isteyeceğimiz bazı
                  odak gruplar oluşturduk. Eş zamanlı olarak, sağlık hizmetlerine gelen
                  şikâyetleri  inceleyerek  bu  şikâyetlerin  çözüme  ulaştırılmasında,  her-
                  hangi bir zorluk olup olmadığını araştırdık ve ardından da İrlanda’daki
                  her bir kamu hastanesine anket göndererek şikâyetler ile ne şekilde il-
                  gilendiklerini belirtmelerini istedik. Buna paralel bir şekilde, İrlanda ça-
                  pında yedi hastaneye ziyaretler gerçekleştirdik. Buralara gelen şikâyet
                  formlarını inceledik, şikâyetlerle ilgili olan kişiler ile görüşmeler yaptık
                  ve aynı zamanda insanlara ne şekilde şikâyette bulunacaklarını anla-
                  tan bildirgelerin ya da posterlerin olup olmadığına baktık ve internet
                  sitelerini de inceleyerek, bu sitelerde şikâyette bulunabilme olanağına
                  açık şekilde yer verilip verilmediğine baktık; sonunda bazı sonuçlara
                  vardık. Değişim için gereken tavsiyeleri belirledik.

                  Bu yaptıklarımızın yanı sıra ayrıca sağlık hizmetini sunan kurumların
                  müdürlerini raporla ilgili konuşmak ve tavsiyelerimize uyacağına yö-
                  nelik  taahhüt  almak  için  kurumu  davet  ettik.  Bulgularımız  arasında
                  en sık karşılaştığımız şey, insanların şikâyette bulunmaktan korkuyor


                                                   16 - 17 Eylül 2015, ANKARA   |        111
   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118