Page 108 - kdk-sempozyum-3
P. 108

idarenin  kendisinin  yanlış  algılanmasından  da  sorumluluğuna  işaret
               ediyor.  Kendisinin  yanlış  algılanmamasını  görevine  de  işaret  ediyor.
               Dolayısıyla, hareketliliği çerçevesinde erken tespit edilmiş bir görevdir.
               2014 raporunda da buna ilişkin açıklamalar var.
               Uzlaşma kültürüne ilişkin 2014 raporundaki durumu geçelim.

               Gezi Olaylarına ilişkin önemli noktalar var; Gezi Olaylarına ilişkin ka-
               rarında, buna yönelik tespitler var. Mesela; Sağlık Bakanlığı’nın, İç İş-
               leri  Bakanlığı’nın,  toplumu  bu  konuda  yeterince  aydınlatamadıkları,
               kurumsal iletişim mekanizmalarında acze düştükleri tespit edilmiştir.
               Toplumun sağlıklı, bilgi, belgeyle bilgilendirilmesi görevi öncelikle dev-
               lete aittir. Bu tip belirlemeler yapması.

               Esasında bu çok erken tespit edilmiş yeni bir boyutu, idarenin yeni İdare
               Hukuku kapsamları içerisinde algı yönetimi konusundaki görevine dikkat
               çekildi. Bunun için elbette insan kaynakları ve sürekli kendisini yenileyen
               bir insan kaynağına sahip olmasının yanında, aynı zamanda ulaşılabilir,
               anlaşılabilir kısalıkta da kararlar yazılmasına ihtiyaç vardır. Mesela, Gezi
               Kararı okunabilir bir karar değildir, 100 sayfayı aşkın bir karar. İçinde çok
               önemli kararlar var, ama özel olarak ilgilenmedikçe, belli bir kültür dü-
               zeyinde olmadıkça, belli kavramlara aşina olmadıkça anlaşılabilir değil.
               Halbuki herkesin anlayabileceği kısalıkta, herkesin anlayabileceği termi-
               nolojide ve idareye yüklediği algı, yanlış algılanma meselesini kendi ka-
               rarlarıyla da giderebilecek bir eksende geliştirmesi beklenir.

               Dolayısıyla, bir idareyle ilgili ilişkilerinin bir denetim ilişkisi olmadığı yö-
               nünde bir kavramdan yola çıkıp, inceleme, araştırma, öneride bulunma-
               ya yeni anlamlar yükleyerek esasında Ombudsmanın idare hukukunu
               oluşturan, geliştiren yeni kaynaklardan, hızla uyum sağlayan kaynaklar-
               dan biri olduğuna işaret edip bu misyonuna dikkat çekmek istedim.
               Ayrıca, ikinci işlevini; algı yönetimine ilişkin işlevi de çok erken zaman-
               lardan itibaren tespit edip buna ilişkin kararlarında yer vermesini iliş-
               kin takdirlerinize sundum örnek kararlarını, bu bakımdan ülkemizde
               Ombudsmanın hukuk sistemine katkıları kısa zamanda ortaya çıkmış-
               tır. Tarihi derinliklerimizde bulunan bu kurumun güncel kuruluşundan
               itibaren hızla idare hukukuna katkıda bulunmasını da bu tarihi derin-
               liğin köklerine veriyorum. Yeni işlevleri bakımından bilimsel işlevlere
               konu olacak çok sayıda malzeme sağlamak suretiyle de idare hukuku-
               muza büyük bir hareketlilik kattığını düşünüyorum.
               Saygılarımı sunuyorum.


          106        |  III. ULUSLARARASI OMBUDSMANLIK SEMPOZYUMU
   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113