Page 65 - kdk-sempozyum-3
P. 65

düşünüyorum. İzninizle sunumumun çok kısa olan üçüncü bölümüne
                  geçiyorum. Bu deneyim ile ilgili. Burada kuruluş hakkındaki görüşleri-
                  mi ve tecrübelerimi paylaşacağım. Buna başkanlık etmekten gurur du-
                  yarım ve tabii ki arabuluculuk veya kamu denetçiliğinin hemen hemen
                  tüm kurumların yetkisi içinde önemli faaliyetlerin bir parçasıdır. Pren-
                  sip olarak hepimiz, kamu yönetiminin yerli ya da yabancı ve çeşitli şir-  III. ULUSLARARASI OMBUDSMANLIK SEMPOZYUMU
                  ketler ile olan işbirliği tekliflerinin önemli bir kaynağını oluşturuyoruz.
                  Kesinleşmiş yargı kararı yetkisi içinde idari mahkemelerin kararları gibi
                  güçlü kararlar sağlamakta başarısızlık yaşanıyor. Bizim sürekli endişe-
                  miz öncelikli destek verirken en zayıf tarafla teorik olarak iyi yapılaştı-
                  rılmış kısmı olası en iyi düzenlemeler ile pozisyonlarda uzlaştırmaktır
                  çünkü ikincisi güçlü, yasal ve düzenleyici cephanelik ile nitelikli zaman-
                  da çoğu insan kaynaklarına güvenmektir. Bu amaçla bir dizi çabamızın
                  memnun  edici  nitelik  ve  nicelik  seviyesinde  henüz  tamamen  saygın
                  olamayan, ne yazık ki her zaman ikna edici bulunmayan inandırıcı ara-
                  cımız var, hala erteleme veya gecikme durumunda konuya objektif bir
                  çözüm öneren, biraz daha yaratıcılık göstermeliyiz. Burada genellikle
                  müdahaleleri düzenleyen genelde kafa karıştırıcı olan kurucu metinler
                  ve tavsiyeler arasındaki bazı farklılıkları hatırlatan bir parantez açmak
                  istiyorum. Bana göre öneri, içinde bulunulan duruma bir çözüm bula-
                  maktır. Bu şekilde kamu destekçisi daha çok veya az arkadaş canlısı
                  görünecektir ve danışman neredeyse tarafsız olacak, idareye kabul ya
                  da ret seçeneği sunacaktır.
                  Öneri  olarak  danışmanın  meşgul  olmasına  istinaden  bağlayıcı  bir
                  karakter  olsa  dahi,  tavsiyeden  dolayı  yönetimi  teşvik  yoluyla  ısrarlı
                  tavrını saklamak için böyle bir önerinin teklifi açıkça güçlüdür. Tavsiye,
                  genel  olarak  arabulucunun  ikna  etmesine  ihtiyaç  olan  büyük  ve
                  tekrarlayan  vakalarda,  yönetim  prosedürlerini  hatta  kararlarının
                  meşruiyetini  yeniden  yapılandırma  nedeniyle  yönetimi  davet  etmek
                  için yapılır.
                  Bir başka ek özellik, örnekleme yoluyla bahsedilmek için kullanışlı gö-
                  züküyor. Sayıları genellikle söz konusu kurumun uluslararası örgütün-
                  de yer almaktan önemli olan, özellikle yakın bir duruma karar verdiğin-
                  de, yargının dışında olan veya ona gerekçesiz veya ciddi tartışmalardan
                  yoksun  göründüğünde,  işleminin  tamamlanması  üzerinde  bulunan
                  kararlar hakkında konuşuyoruz. Somutlaşmış şeyleri söylemeye dön-
                  meyeceğim, garantili önerinin nesnel koşullarıyla karşılaşıldığında bu


                                                   16 - 17 Eylül 2015, ANKARA   |        63
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70