Page 65 - kdk-sempozyum-3
P. 65
düşünüyorum. İzninizle sunumumun çok kısa olan üçüncü bölümüne
geçiyorum. Bu deneyim ile ilgili. Burada kuruluş hakkındaki görüşleri-
mi ve tecrübelerimi paylaşacağım. Buna başkanlık etmekten gurur du-
yarım ve tabii ki arabuluculuk veya kamu denetçiliğinin hemen hemen
tüm kurumların yetkisi içinde önemli faaliyetlerin bir parçasıdır. Pren-
sip olarak hepimiz, kamu yönetiminin yerli ya da yabancı ve çeşitli şir- III. ULUSLARARASI OMBUDSMANLIK SEMPOZYUMU
ketler ile olan işbirliği tekliflerinin önemli bir kaynağını oluşturuyoruz.
Kesinleşmiş yargı kararı yetkisi içinde idari mahkemelerin kararları gibi
güçlü kararlar sağlamakta başarısızlık yaşanıyor. Bizim sürekli endişe-
miz öncelikli destek verirken en zayıf tarafla teorik olarak iyi yapılaştı-
rılmış kısmı olası en iyi düzenlemeler ile pozisyonlarda uzlaştırmaktır
çünkü ikincisi güçlü, yasal ve düzenleyici cephanelik ile nitelikli zaman-
da çoğu insan kaynaklarına güvenmektir. Bu amaçla bir dizi çabamızın
memnun edici nitelik ve nicelik seviyesinde henüz tamamen saygın
olamayan, ne yazık ki her zaman ikna edici bulunmayan inandırıcı ara-
cımız var, hala erteleme veya gecikme durumunda konuya objektif bir
çözüm öneren, biraz daha yaratıcılık göstermeliyiz. Burada genellikle
müdahaleleri düzenleyen genelde kafa karıştırıcı olan kurucu metinler
ve tavsiyeler arasındaki bazı farklılıkları hatırlatan bir parantez açmak
istiyorum. Bana göre öneri, içinde bulunulan duruma bir çözüm bula-
maktır. Bu şekilde kamu destekçisi daha çok veya az arkadaş canlısı
görünecektir ve danışman neredeyse tarafsız olacak, idareye kabul ya
da ret seçeneği sunacaktır.
Öneri olarak danışmanın meşgul olmasına istinaden bağlayıcı bir
karakter olsa dahi, tavsiyeden dolayı yönetimi teşvik yoluyla ısrarlı
tavrını saklamak için böyle bir önerinin teklifi açıkça güçlüdür. Tavsiye,
genel olarak arabulucunun ikna etmesine ihtiyaç olan büyük ve
tekrarlayan vakalarda, yönetim prosedürlerini hatta kararlarının
meşruiyetini yeniden yapılandırma nedeniyle yönetimi davet etmek
için yapılır.
Bir başka ek özellik, örnekleme yoluyla bahsedilmek için kullanışlı gö-
züküyor. Sayıları genellikle söz konusu kurumun uluslararası örgütün-
de yer almaktan önemli olan, özellikle yakın bir duruma karar verdiğin-
de, yargının dışında olan veya ona gerekçesiz veya ciddi tartışmalardan
yoksun göründüğünde, işleminin tamamlanması üzerinde bulunan
kararlar hakkında konuşuyoruz. Somutlaşmış şeyleri söylemeye dön-
meyeceğim, garantili önerinin nesnel koşullarıyla karşılaşıldığında bu
16 - 17 Eylül 2015, ANKARA | 63