Page 115 - KDK
P. 115
OMBUDSMANLIKLAR HAKKINDA KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME 113
Personel, insan faktörlerini dikkate alır ve herhangi bir öğrenmeye dayalı olarak
hareket edilmesini sağlar. Personel, hakkında şikâyet edilen personeli destek-
lemek amacıyla her türlü öğrenmeyi kullanır.
• Kuruluşlar, personele, şikâyette bulunanlar için işleri düzeltmenin uygun yolla-
rını belirleme yetkisi verir. Kuruluşlar, işleri düzeltmek için önerilen herhangi bir
eylemin diğerleriyle tutarlı olmasını sağlamak için rehberlik ve kaynak sağlar.
• Birden fazla kuruluşu kapsayan şikâyetler ile ilgili olarak, önde gelen kuruluş,
şikâyete, diğer kuruluşların sorunları incelemek amacıyla neler yaptıklarını ve
elde ettikleri sonuçları da içeren tek bir yanıt verir. Gerektiğinde, yanıt, her ku-
ruluşun yaptığı hataları nasıl düzelteceğini de açıkça belirtir.
• Kuruluşlar, şikâyetleriyle ilgili tüm öğrenme veya iyileştirmelerin kuruluş tara-
fından nasıl yürütüldüğüne dair kişilerin sürece dâhil edilmesini ve kendilerine
güncel bilgiler verilmesini sağlar.
• Personel, bir şikâyete verilen yazılı son yanıtta, herkesin Ombudsmana şikâyet
etme hakkından haberdar olmasını sağlar.