Page 62 - KDK
P. 62

60        OMBUDSMANLIKLAR HAKKINDA KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME







                 Gürcistan’ın halk savunucusu hakkında 2146 sayılı ve 23 Haziran 1999
                 tarihli Gürcistan Kuruluş Kanunu, – LGH I no No 27(34), 6.7.1999, Mad-
                 de 142, 3565 sayılı ve 21 Temmuz 2010 Gürcistan Kuruluş Kanunu -
                 LHG I, No 46, 4.8.2010, Madde 278;  Madde 14.1 h) Gürcistan İdari
                                                 121
                 Usul Kanunu uyarınca, ilgili kişi olarak mahkemeye başvurma ve bir
                 idari yasal kararın verilmesini veya idari kurumun önerisine karşılık ver-
                 memesi ya da benimsememesi ve ayrımcılığa dair yeterli kanıt olması
                 durumunda önlem alınmasını talep etme yetkisine sahiptir.

                 Her ne kadar Ombudsman ağırlıklı olarak kural dışı (extra legem) olsa
                 da, konuyu mahkeme önüne getirme ve yargılamaya müdahale etme
                 imkânı, özellikle de Ombudsmanın aynı zamanda ulusal insan hakları
                 kurumu olması durumunda, pek çok Ombudsmanın sahip olduğu bir
                 yetkidir; bununla birlikte, temel bir yargılama işlevinin benimsenmesi,
                 Ombudsmanın diğer önemli ve ayırt edici işlevlerine odaklanmasını
                 yok etme riski taşır; böyle bir yetkinin arzu edilebilirliği büyük ölçüde
                 yerel içeriğe bağlıdır; böyle bir yetkinin mahkemeler üzerindeki yükü
                 artırmaktan ziyade azaltacağı ilk etapta hemen anlaşılmayabilir.




































                 121   https://matsne.gov.ge/en/document/download/33034/14/en/pdf
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67