Page 62 - KDK
P. 62
60 OMBUDSMANLIKLAR HAKKINDA KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME
Gürcistan’ın halk savunucusu hakkında 2146 sayılı ve 23 Haziran 1999
tarihli Gürcistan Kuruluş Kanunu, – LGH I no No 27(34), 6.7.1999, Mad-
de 142, 3565 sayılı ve 21 Temmuz 2010 Gürcistan Kuruluş Kanunu -
LHG I, No 46, 4.8.2010, Madde 278; Madde 14.1 h) Gürcistan İdari
121
Usul Kanunu uyarınca, ilgili kişi olarak mahkemeye başvurma ve bir
idari yasal kararın verilmesini veya idari kurumun önerisine karşılık ver-
memesi ya da benimsememesi ve ayrımcılığa dair yeterli kanıt olması
durumunda önlem alınmasını talep etme yetkisine sahiptir.
Her ne kadar Ombudsman ağırlıklı olarak kural dışı (extra legem) olsa
da, konuyu mahkeme önüne getirme ve yargılamaya müdahale etme
imkânı, özellikle de Ombudsmanın aynı zamanda ulusal insan hakları
kurumu olması durumunda, pek çok Ombudsmanın sahip olduğu bir
yetkidir; bununla birlikte, temel bir yargılama işlevinin benimsenmesi,
Ombudsmanın diğer önemli ve ayırt edici işlevlerine odaklanmasını
yok etme riski taşır; böyle bir yetkinin arzu edilebilirliği büyük ölçüde
yerel içeriğe bağlıdır; böyle bir yetkinin mahkemeler üzerindeki yükü
artırmaktan ziyade azaltacağı ilk etapta hemen anlaşılmayabilir.
121 https://matsne.gov.ge/en/document/download/33034/14/en/pdf