Page 66 - KDK
P. 66
64 OMBUDSMANLIKLAR HAKKINDA KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME
STRATEJİK AMAÇLARA GENEL BAKIŞ
2.1 Deneyime dayanan ve karşılaştırmalı mevcut kanıtlar, birinci
bölümde yer alan Karşılaştırmalı Raporda belirlendiği gibi dört
stratejik amaç ortaya koymaktadır:
1 Sivil toplum kuruluşları ve herhangi bir sebeple ötekileşti-
rilenler de dâhil olmak üzere gerçek ve tüzel kişilerin ge-
AR lişmiş demokratik katılımını kolaylaştırmak: Ana öncelik,
ÇL özellikle de sivil toplum kuruluşları ve Avrupa hukuku ile
sayılan özelliklere ilişkin nedenlerle ötekileştirenler olmak
üzere Ombudsmanlığa gerçek ve tüzel kişilerin erişimini
JİK AMA 2 Gelişmiş demokratik kamu idaresini mümkün kılmak: Ana
iyileştirmek ve farkındalıklarını artırmaktır.
öncelik, Ombudsmanlığın tanınırlığını, Ombudsmanlığın an-
laşılmasını ve duyulan saygıyı ve Ombudsmanlığın beklen-
tileri, raporları ve tavsiye kararlarına aşinalığı artırmaktır.
TE 3 Etkin düzenleyici ağlar oluşturmak: Ana öncelik, Ombuds-
A manlık ve diğer düzenleyici kurumlar arasında iş birliği ve
eşgüdümü artırmaktır.
TR 4 Ombudsmanlığın tekniği ve yetkisini iyileştirmek: Ana ön-
S celik, Ombudsmanın ulaşabileceği noktaları, bağımsızlığını
ve etkisini genişletmektir.
2.2 Bu öneriler, bu dört stratejik amacı dikkate alarak düzenlen-
miştir.