Page 66 - KDK
P. 66

64        OMBUDSMANLIKLAR HAKKINDA KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME









                              STRATEJİK AMAÇLARA GENEL BAKIŞ




                   2.1   Deneyime dayanan ve karşılaştırmalı mevcut kanıtlar, birinci
                       bölümde yer alan Karşılaştırmalı Raporda belirlendiği gibi dört
                       stratejik amaç ortaya koymaktadır:


                       1  Sivil toplum kuruluşları ve herhangi bir sebeple ötekileşti-
                          rilenler de dâhil olmak üzere gerçek ve tüzel kişilerin ge-
                     AR   lişmiş demokratik katılımını kolaylaştırmak: Ana öncelik,

                     ÇL   özellikle de sivil toplum kuruluşları ve Avrupa hukuku ile
                          sayılan özelliklere ilişkin nedenlerle ötekileştirenler olmak
                          üzere  Ombudsmanlığa  gerçek ve  tüzel  kişilerin  erişimini
                     JİK AMA  2  Gelişmiş demokratik kamu idaresini mümkün kılmak: Ana
                          iyileştirmek ve farkındalıklarını artırmaktır.


                          öncelik, Ombudsmanlığın tanınırlığını, Ombudsmanlığın an-
                          laşılmasını ve duyulan saygıyı ve Ombudsmanlığın beklen-
                          tileri, raporları ve tavsiye kararlarına aşinalığı artırmaktır.
                     TE  3  Etkin düzenleyici ağlar oluşturmak: Ana öncelik, Ombuds-

                     A    manlık ve diğer düzenleyici kurumlar arasında iş birliği ve
                          eşgüdümü artırmaktır.
                     TR  4  Ombudsmanlığın tekniği ve yetkisini iyileştirmek: Ana ön-

                     S    celik, Ombudsmanın ulaşabileceği noktaları, bağımsızlığını
                          ve etkisini genişletmektir.

                   2.2   Bu öneriler, bu dört stratejik amacı dikkate alarak düzenlen-
                       miştir.
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71