Page 98 - KDK
P. 98

96        OMBUDSMANLIKLAR HAKKINDA KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME







                 EK 2


                   ŞİKÂYETLERİN ELE ALINMASI EĞİTİMİ ÖRNEKLERİ



                 1  KAMU MAKAMLARININ EĞİTİMİ



                  Parlamento ve Sağlık Hizmetleri Ombudsmanlığı (Birleşik Krallık) İyi
                  İdare İlkeleri 129



                 Giriş

                 Bu belge, iyi idare ilkeleri hakkındaki görüşlerimizi sunmaktadır. Şikâyetlerin İyi Ele
                 Alınması İlkeleri ve Çözüm İlkeleri olmadan birlikte okunmalıdır.

                 Bu İlkeler, kamu kurumlarının çalışmayı istemesi gereken açık bir çerçeve öner-
                 mek amacıyla şikâyetlerin araştırılması ve raporlanması konusunda 40 yılı aşkın bir
                 deneyime dayanmaktadır. Aynı zamanda, İyi Yönetim İlkesi, Parlamento ve Sağlık
                 Hizmetleri Ombudsmanlığının performansı değerlendirme kriterlerinin açıklığa ka-
                 vuşturulmasına yardımcı olmaktadır.

                 Burada belirtilen İlkeler, iyi yönetimin ne anlama geldiğine dair ortak bir anlayışın
                 geliştirilmesini ve Ombudsmanın kendi alanındaki kamu kurumlarının müşterilerine
                 birinci sınıf bir kamu hizmeti sunmalarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır.


                 İyi İdare İlkeleri

                 Kamu kurumları tarafından iyi idarenin anlamı şudur:

                 1   Doğrusunu yapmak
                   Tüm kamu kurumları hukuka uymalı ve ilgililerin haklarını dikkate almalıdır. Ka-
                   nundan kaynaklanan yetki ve görevlerine ve sundukları hizmet için geçerli olan
                   diğer kurallara göre hareket etmelidirler. İster yayımlanmış isterse kurum içi ol-
                   sun, kendi politika ve usule ilişkin kılavuzlarını takip etmelidirler.
                   Kamu kurumları, örneğin klinik bakım konusunda, tanınmış kalite standartlarına,
                   yerleşik iyi uygulamalara veya her ikisine uygun olarak hareket etmelidir.



                 129   https://www.ombudsman.org.uk/sites/default/files/page/0188-Princi-
                 ples-of-Good-Administration-bookletweb.pdf
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103