Page 103 - KDK
P. 103

OMBUDSMANLIKLAR HAKKINDA KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME              101







                 Madde 8 - Tarafsızlık ve bağımsızlık

                 1.  Yetkili, tarafsız ve bağımsız olacaktır. Yetkili, kamu üyelerini olumsuz yönde
                 etkileyecek keyfi işlemden ve aynı zamanda gerekçesi ne olursa olsun ayrıcalıklı
                 uygulamadan kaçınacaktır.
                 2.  Yetkilinin davranışı asla kişisel, ailevi ya da milli menfaatleri veya politik baskılar
                 tarafından yönlendirilmeyecektir. Yetkili, kendisi ya da yakın bir aile ferdinin maddi
                 bir menfaatinin olduğu hiçbir karara katılmayacaktır.


                 Madde 9 - Nesnellik
                 Yetkili, karar alırken ilgili etkenleri dikkate alacak, kararında her bir etkene hak
                 ettiği önemi verecek, diğer yandan da konuyla ilgisi bulunmayan ögeleri göz ardı
                 edecektir.

                 Madde 10 - Meşru beklentiler, tutarlılık ve bilgilendirme

                 1.  Yetkili, hem kendi idari davranışında hem de kurumun idari işleminde tutarlı ola-
                 caktır. Aksi şekilde davranılmasını gerektiren meşru gerekçelerin bulunduğu mün-
                 ferit vakalar dışında, yetkili kurumun normal idari uygulamalarını takip edecektir. Bu
                 tür gerekçelerin mevcut olması hâlinde, yazılı kayıt altına alınacaklardır.
                 2.  Yetkili, kurumun geçmişteki uygulamaları ışığında, kamu üyelerinin meşru ve
                 makul beklentilerine saygılı davranacaktır.
                 3.  Yetkili, gerektiğinde, uhdelerinde bulunan belirli bir konunun ne şekilde takip
                 edileceği ve çözüme kavuşturulacağı hususunda kamuyu bilgilendirecektir.

                 Madde 11 - Adillik

                 Yetkili tarafsız, adil ve makul davranacaktır.

                 Madde 12 - Nezaket

                 1.  Yetkili kamu ile ilişkilerinde hizmetkâr, doğru, nazik ve ulaşılabilir olacaktır. Yet-
                 kili mektupları, telefonları ve e-posta mesajlarını yanıtlarken mümkün olduğunca
                 yardımcı olmaya gayret gösterecek ve sorulan soruları mümkün olduğunca eksiksiz
                 ve doğru bir şekilde yanıtlayacaktır.
                 2.  Kendisine sorumlulukları dışındaki bir konuyla ilgili bir başvuru yapıldığında, va-
                 tandaşı konuyla ilgili yetkiliye yönlendirecektir.
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108