Page 134 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 134
kararı uyarınca inceleme ve araştırmalara devam edilmiş Şikayet baş-
vurusunun karara bağlanması için 28/3/2013 tarihli ve 28601 mü-
kerrer sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu
Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönet-
meliğin 41/1 a maddesi ve İmza Yetkileri Yönergesinin 7 inci madde-
sinin birinci fıkrasının (e) bendi uyarınca, şikayetin incelenmesine ve
araştırmasına geçilmiş, 01.2013/491 şikayet no, 15/07/2014 tarihli
kısmi Tavsiye Kısmi Ret önerisiyle Kamu Başdenetçisine sunulmuştur.
B. Ön İnceleme Süreci
2) Yapılan ön inceleme neticesinde, şikayet konusunun Kurumu-
muzun görev alanına girdiği, şikayetçinin menfaat ihlali koşulunu ta-
şıdığı, idari başvuru yollarının tüketildiği, şikayetin süresinde yapıl-
dığı ve diğer ön inceleme konularında da bir eksiklik bulunmadığı, bu
nedenle şikayetin inceleme ve araştırmasına engel bir durumun bu-
lunmadığı tespit edilmiştir.
II. OLAY VE OLGULAR
A. Şikayetçinin Konu Hakkındaki Açıklamaları ve İddiaları
3) Şikayetçi, 1032110057 hizmet nolu Türksat Kablo TV hizmetin-
de bulunan aboneliğinin iptali isteğini 11/09/2012 tarihinde Türksat
İstanbul Anadolu Yakası İl Müdürlüğüne faksla bildirdiğini, üç ayrı ta-
rihte ise e posta yolu ile aynı talebi ilettiğini, ancak yapılan iptal mü-
racaatlarında abonenin yazılı müracaatını abone merkezlerine yazılı
olarak iletmek zorunluluğunun mevzuat gereği olduğu belirtilmek su-
retiyle iptal talebinin dikkate alınmayıp işleme konulmadığını, “ıslak
imzalı dilekçe “ile şahsen müracaat prosedürünün dayatılmak suretiy-
le iptal işleminin yokuşa sürüldüğünü, bu konuda Bilgi Teknolojileri ve
İletişim Kurumunun ise tüketici şikayetleri konusunda kendisinden
beklenen hakemlik görevini yerine getirmediğini belirterek bu konu-
daki mağduriyetinin giderilmesi için Tavsiye Kararı verilmesini talep
etmiştir.
B. İdarenin Şikayete İlişkin Açıklamaları
4) Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun 05.07.2013 tarih ve
21775 sayılı yazılarında; Elektronik Haberleşme Sektöründe Tüketici
Hakları Yönetmeliği hükümleri çerçevesinde işletmecilerin abonelik
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 133