Page 134 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 134

kararı uyarınca inceleme ve araştırmalara devam edilmiş Şikayet baş-
            vurusunun karara bağlanması için 28/3/2013 tarihli ve 28601 mü-
            kerrer sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu
            Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönet-
            meliğin 41/1 a maddesi ve İmza Yetkileri Yönergesinin 7 inci madde-
            sinin birinci fıkrasının (e) bendi uyarınca, şikayetin incelenmesine ve
            araştırmasına geçilmiş, 01.2013/491 şikayet no, 15/07/2014 tarihli
            kısmi Tavsiye Kısmi Ret önerisiyle Kamu Başdenetçisine sunulmuştur.
               B. Ön İnceleme Süreci

               2) Yapılan ön inceleme neticesinde, şikayet konusunun Kurumu-
            muzun görev alanına girdiği, şikayetçinin menfaat ihlali koşulunu ta-
            şıdığı, idari başvuru yollarının tüketildiği, şikayetin süresinde yapıl-
            dığı ve diğer ön inceleme konularında da bir eksiklik bulunmadığı, bu
            nedenle şikayetin inceleme ve araştırmasına engel bir durumun bu-
            lunmadığı tespit edilmiştir.


               II. OLAY VE OLGULAR
               A. Şikayetçinin Konu Hakkındaki Açıklamaları ve İddiaları
               3) Şikayetçi, 1032110057 hizmet nolu Türksat Kablo TV hizmetin-
            de bulunan aboneliğinin iptali isteğini 11/09/2012 tarihinde Türksat
            İstanbul Anadolu Yakası İl Müdürlüğüne faksla bildirdiğini, üç ayrı ta-
            rihte ise e posta yolu ile aynı talebi ilettiğini, ancak yapılan iptal mü-
            racaatlarında abonenin yazılı müracaatını abone merkezlerine yazılı
            olarak iletmek zorunluluğunun mevzuat gereği olduğu belirtilmek su-
            retiyle iptal talebinin dikkate alınmayıp işleme konulmadığını, “ıslak
            imzalı dilekçe “ile şahsen müracaat prosedürünün dayatılmak suretiy-
            le iptal işleminin yokuşa sürüldüğünü, bu konuda Bilgi Teknolojileri ve
            İletişim Kurumunun ise tüketici şikayetleri konusunda kendisinden
            beklenen hakemlik görevini yerine getirmediğini belirterek bu konu-
            daki mağduriyetinin giderilmesi için Tavsiye Kararı verilmesini talep
            etmiştir.
               B. İdarenin Şikayete İlişkin Açıklamaları
               4) Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun 05.07.2013 tarih ve
            21775 sayılı yazılarında; Elektronik Haberleşme Sektöründe Tüketici
            Hakları Yönetmeliği hükümleri çerçevesinde işletmecilerin abonelik




                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  133
   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139