Page 135 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 135

sözleşmelerinin feshine ilişkin tüketici taleplerini herhangi bir tüke-
              tici mağduriyetine mahal vermeden gerçekleştireceği ve bu kapsamda
              gerekli tedbirleri almakla yükümlü oldukları,
                 5) Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun gönderdiği 04.07.2013
              tarih ve 21568 nolu ile 11.10.2013 tarih ve 30184 sayılı cevabi yazıla-
              rında; şirketlerden tüketiciler tarafından abonelik sözleşmesinin fes-
              hine ilişkin şirketlere iletilen faks bildirimlerinin teyit edilmiş olmak
              şartıyla fesih talebi olarak işleme alınması ile söz konusu yöntemle
              yapılan başvuruların, başka bir işleme gerek kalmaksızın, fesih işlem-
              lerinin gerçekleştirilmesi için yeterli addedilerek 24 saat içinde fesih
              bildirimin alındığı bilgisinin de iletilmesi suretiyle sürecin tamamlan-
              ması ve bu konuda herhangi bir mağduriyete mahal verilmemesinin
              talep edildiği, İfade edilmiştir.

                 6) Şikayete konu olan Türksat İstanbul Anadolu Yakası İl Müdür-
              lüğünce gönderilen 17.04.2013 tarihli e postada; (12.07.2013 tarihli
              e postada aynı açıklamanın yer aldığı) çağrı merkezi üzerinden yapılan
              iptal müracaatlarında abonenin yazılı müracaatını abone merkezleri-
              ne iletmesinin BTK Tüketici Haklar Yönetmeliğine göre mecburiyet
              arz ettiği, BTK kararlarına binaen Hukuk Müşavirliğince faksla yapı-
              lan işlemlerin hukuki geçerliliğinin olmadığı belirtildiği, ön iptal mü-
              racaatında şikayetçiden ıslak imzalı dilekçenin gönderilmesi gerektiği
              belirtilmesine rağmen faks gönderildiği, fakat faksın hukuki geçerlili-
              ğinin olmadığı için iptal talebinin dikkate alınmadığı, şahsen müraca-
              at prosedürünün kaldırılmasının imkansız olduğu,
                 7) Yine Türksat tarafından şikayetçiye gönderilen cevabi 23.07.2012
              tarihli e postada; ön iptal işleminin yapılabilmesi için kimlik fotokopi-
              si, hizmet numarası ve ıslak imzalı dilekçe ile Türksat İl Müdürlüğüne
              posta yoluyla gönderilmesi gerektiği, Açıklaması yapılmıştır.
                 C. Olaylar

                 8) Gerek şikayetçi tarafından şikayet başvurusuna eklenen belgeler
              gerekse ilgili İdareler tarafından Kurumumuza iletilen belgeler ince-
              lendiğinde;

                 9) Şikayetçi tarafından Türksat İstanbul Anadolu Yakası İl Müdür-
              lüğünün 0216 327 24 37 nolu faks numarasına 11.09.2012 tarihinde
              şikayetçiye ait 1032110057 nolu Kablo TV hizmetinin iptal edilmesi




            134   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140