Page 202 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 202
kira hakları gibi bütün maddi hakları kapsamaktadır (AİHS Kapsamın-
da Mülkiyet Hakkı, Avrupa Konseyi İnsan Hakları El Kitapları No:10,
ss.8).Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinin 1 No’lu Protokolünün 1 inci
maddesinde mülkiyet hakkının kapsamına bilumum ekonomik hakla-
rın girdiği, bir faaliyetin yürütülmesine ilişkin şikayet konusu
borç ödemesinin de bu kapsamda değerlendirilebileceği düşünüldü-
ğünde; şikayetçinin ödediği harç miktarının mülkiyet hakkının ihlali-
ne sebep olduğu sonuç ve kanaatine varılmıştır.
Buna karşın, şikayete konu somut olayımızda etkin başvuru yolları-
nın açık olduğu tespit edilmekle birlikte, hakların kötüye kullanımı vb.
başkaca insan hakları ihlallerine rastlanmamıştır.
E. İyi Yönetişim İlkeleri Yönünden Değerlendirme
35) 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazetede
yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına
İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin “İyi Yönetim İlkeleri
“başlıklı 6 ncı maddesinde “Kurumun, inceleme ve araştırma yapar-
ken idarenin, insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde; kanunlara
uygunluk, ayrımcılığın önlenmesi, ölçülülük, yetkinin kötüye kullanıl-
maması, eşitlik, tarafsızlık, dürüstlük, nezaket, şeffaflık, hesap veri-
lebilirlik, haklı beklentiye uygunluk, kazanılmış hakların korunması,
dinlenilme hakkı, savunma hakkı, bilgi edinme hakkı, makul sürede
karar verme, kararların gerekçeli olması, karara karşı başvuru yolla-
rının gösterilmesi, kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi, kişisel veri-
lerin korunması gibi iyi yönetim ilkelerine uygun işlem ve eylem ile
tutum veya davranışta bulunup bulunmadığını gözeteceği düzenlen-
miştir. Söz konusu Yönetmelik hükmünde yer alan ilkelerin kaynağını
teşkil eden Avrupa Birliği Temel Haklar Şartının 41 inci maddesinde
de iyi yönetim hakkından bahsedilmekte olup, benzer ilkelere Avrupa
Parlamentosu tarafından kabul edilen “Avrupa Doğru İdari Davranış
Yasası’ nda “da yer verilmiştir.
36) Şikayetçinin TTNET AŞ ye yapmış olduğu başvurulara cevap
verilmediği ve kendisine hiçbir şekilde dönüş yapılmadığına ilişkin id-
diası açısından yapılan incelemede; Şikayetçinin fatura gönderimlerini
e fatura olarak talep etmiş olmasından dolayı bütün faturaların TTNET
AŞ ye bildirilen e posta adresine gönderildiği, Fatura gönderimlerine
ilişkin bilgilendirme loğlarında faturalara ilişkin bilgilendirmeler ile
KAMU DENETÇILIĞI KURUMU 201