Page 335 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 335

35) Söz konusu ilkeler yönünden yapılan değerlendirme ne-
              ticesinde;  Otlatma planı ile ayrılan sahaların özel ağaçlandırmaya
              konu edilemeyeceğine yönelik düzenleme 23/08/2012 tarihinde yü-
              rürlüğe girmiş, 06/03/2013 yılında şikâyet dosyasına konu alan otlat-
              ma planı ile serbest otlatma alanı olarak ayrılmış, 14/05/2015 yılında
              ise bahse konu alanın planında ya da ilgili mevzuatta bir değişiklik ya-
              pılmamasına karşın mezkur saha özel ağaçlandırma alanı olarak ilan
              edilmiştir. Bahsedilen süreç göz önüne alındığında, bahse konu
              alanın özel ağaçlandırma sahası olarak ilan edilmesinden önce
              tesis edilen hazırlık işlemlerinin idarece yeterli dikkat ve titiz-
              likle gerçekleştirilmediği, idare tarafından alınan kararların
              ve kararın içeriğinin hukuka uygun olması beklentisine uyul-
              madığı değerlendirilmiştir. Bununla birlikte, bu hususun Mersin
              Orman Bölge Müdürlüğünce de fark edilerek, 26/08/2015 tarihli ve
              1847450 sayılı yazı ile Anamur Orman İşletme Müdürlüğüne “özel
              ağaçlandırma sahalarının seçiminde dikkatli olunması”nın iletildiği,
              Mersin Orman Bölge Müdürlüğünün 28/09/2015 tarihli ve 2062398
              sayılı yazısı vesilesi ile anlaşıldığından, konu hakkında tavsiye veril-
              mesine gerek olmadığı değerlendirilmiştir.

                 Diğer yandan; şikâyet başvurusu kapsamında Kurumumuzca is-
              tenilen bilgi ve belgelerin İdare tarafından süresi içerisinde ve gerek-
              çeli olarak Kurumumuza gönderildiği, şikayetçinin başvurusu ile ilgili
              yaptığı itiraza İdare tarafından gerekçeli olarak cevap verildiği böylece
              “makul sürede karar verme “ilkelerine uygun hareket ettiği, dolayı-
              sıyla idarenin bu yönlerden iyi yönetişim ilkelerine uygun davrandığı
              anlaşılmıştır. Ancak İdarenin, şikâyet başvurucusunun konuyla ilgili
              ilk başvurusunu gerekçeli olarak reddetmesine rağmen, karara karşı
              başvuru yolunu göstermediği belirlenmiştir. İyi yönetişim ilkelerinde
              vurgulanan “karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi “ilke-
              sine uymadığı anlaşılmış olup, İdarenin bundan böyle bu ilkelere de
              uyması beklenmektedir.

                 IV. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN YASAL
                 MEVZUAT

                 A. Dava Açma Süresinin Yeniden Başlaması
                 36) 14/06/2012 tarihli ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu
              Kanununun 17 nci maddesinin sekizinci fıkrasına göre Kamu Denet-
              çiliği Kurumuna, dava açma süresi içinde yapılan başvuru işlemeye




            334   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   330   331   332   333   334   335   336   337   338   339   340