Page 379 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 379

mükerrer sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Kamu Denetçiliği Kuru-
              mu Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yö-
              netmelik’in 41 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi ve İmza Yet-
              kileri Yönergesi’nin 7 nci maddesinin birinci fıkrasının (e) bendi uya-
              rınca, şikâyetin incelenmesine ve araştırmasına geçilmiş, 13/04/2015
              tarihli Ret Kararı önerisiyle Kamu Başdenetçisine sunulmuştur.
                 B. Ön İnceleme Süreci
                 2.Yapılan ön inceleme neticesinde, şikâyet konusunun Kurumumu-
              zun görev alanına girdiği, şikâyetçinin menfaat ihlali koşulunu taşıdı-
              ğı, idari başvuru yollarının tüketildiği, şikâyetin süresinde yapıldığı ve
              diğer ön inceleme konularında da bir eksiklik bulunmadığı, bu nedenle
              şikâyetin inceleme ve araştırmasına engel bulunmadığı tespit edilmiş-
              tir. Yine TTNET A.Ş. ve Türk Telekomünikasyon A.Ş., Bilgi Teknolo-
              jileri ve İletişim Kurumu ile ilgili ve ilişkili olduğundan inceleme ve
              araştırmada re’sen taraf olarak gösterilmesi gerekmiştir.


                 II. OLAY VE OLGULAR
                 A. Şikâyetçinin Konu Hakkındaki Açıklamaları ve İddiaları
                 3. Şikâyetçi, ... numaralı telefon hattının TTNET A.Ş.’ne taşınması
              sonucu 14.62 TL olarak Türk Telekomünikasyon A.Ş. tarafından dü-
              zenlenmiş olan ve kendisine 5 6 ay sonra ulaşan faturanın iptali ile aynı
              ad ve soyada sahip başka şahıslara ait faturaların e mail adresine gön-
              derilmesi nedeniyle söz konusu faturaların asıl sahiplerine iade edil-
              mesini talep etmektedir.
                 B. İdarenin Şikâyete İlişkin Açıklamaları

                 4. Şikayet konusuna ilişkin olarak Türk Telekomünikasyon A.Ş. ve
              Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu ile yazışma yapılmıştır.

                 5. Türk Telekomünikasyon A.Ş.’nin 12/02/2015 tarihli cevabi ya-
              zısında özetle; şikayetçinin adına kayıtlı ... numaralı telefon hattının
              31/01/2013 tarihinde bağlantısının sağlandığı, 07/02/2013 tarihin-
              den itibaren Toptan Hat Kiralama kapsamında TTNET A.Ş. üzerinden
              hizmet aldığı, ilgili hat tesis tarihinden itibaren SadeHatt tarifesi üze-
              rinden ücretlendirildiği, Sadehatt paket ücretinin (KDV ve ÖİV dahil)
              aylık 17,33 TL olduğu, şikayetçi adına kayıtlı ... numaralı hattın Top-
              tan Hat Kiralama kapsamında TTNET A.Ş.’ye geçiş işlemi sonrasında



            378   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   374   375   376   377   378   379   380   381   382   383   384