Page 382 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 382

ancak her iki şirketin de aynı borca ulaştığını, 14 TL civarındaki bor-
            cun TTNET tarafından görülmediğini, Türk Telekom tarafından gö-
            rüldüğünü, bu konuda gerekli açıklamayı yapamadıklarını, yaşanan bu
            sıkıntılara bahse konu kuruluşlarda çalışan personellerin eksik bilgisi
            ve hatasından kaynaklandığını ayrıca kendi isim ve soy ismine sahip
            fakat farklı ADSL numarası olan ... isimli kişilerin faturalarının ken-
            di elektronik posta adresine gönderildiğini iddia ederek hesaplanan
            borcun iptal edilmesi ve kendisine ait olmayan faturaların sahiplerine
            gönderilmesi istemiyle 19/11/2014 tarihinde Kurumumuza başvuru
            yapmıştır.

                 11. 03/12/2014 tarihli tutanakta ise özetle; şikayetçi, şikayet baş-
            vurusunda bahsettiği Türk Telekom A.Ş.’nin Keçiören şubesine gide-
            rek iptal ettiği hattının ve ödediği 104,00 TL’nin şikayet konusu ile bir
            ilgisi olmadığını, diğer vatandaşların mağdur olmaması adına şikayet
            başvurusunda bu konudan bahsettiğini, asıl talebinin ... numaralı tele-
            fon hattının TTNET’e taşınması sonucu 14,62 TL olarak Türk Telekom
            A.Ş. tarafından kendisine bildirilen tutar olduğunu, kendisinin böyle
            bir borcu bulunmadığını, bu tutarın 2013yılı Şubat dönem faturasına
            ait olduğunu, kendisine 5 6 ay sonra bu faturanın ulaştığını, ... isimli
            başka bir şahsın ADSL faturalarının yanlışlıkla kendisine gönderildi-
            ğini belirterek, 14,62 TL tutarındaki borcun iptal edilmesini ve
            faturaların gerçek sahiplerine ulaştırılmasını talep etmiştir.
            Ayrıca 0,65 kuruşluk kendisine posta yolu ile gönderilen faturayı elin-
            de olmadığından Kurumumuza gönderemediğini belirtmiştir.

               D. Kamu Denetçisi Muhittin Mıhçak’ın İnceleme ve Araştır-
            ma Bulguları

               12. Şikayet konusunun çözümü amacıyla ilgili idareden istenilen
            bilgi ve belgeler Kamu Denetçiliği Kurumu’na Türk Telekomünikasyon
            A.Ş. tarafından 12/02/2015 tarihli 141526 sayılı yazı ile, ve Bilgi Tek-
            nolojileri ve İletişim Kurumu tarafından ise 24/12/2014 tarih 81685
            sayılı yazı ile gönderilmiş, söz konusu bilgi ve belgelere raporun “İda-
            renin Şikayete İlişkin Açıklamaları “başlığı altındaki paragraflarda yer
            verilmiştir.








                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  381
   377   378   379   380   381   382   383   384   385   386   387