Page 384 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 384

“Tarife; abonman ücreti, sabit ücret, konuşma ücreti, hat kirası ve ben-
            zeri değişik ücret kalemlerinden birisi veya birkaçı olarak tespit edi-
            lebilir ... İşletmeciler, uygulayacakları tarifeleri, ilgili mevzuat
            ve Kurum düzenlemelerine aykırı olmayacak şekilde serbestçe
            belirlerler ... Bu maddenin uygulanması ile tarifelerin Kuruma sunul-
            ması, kamuoyuna duyurulması ve yayımlanması hususlarına ilişkin
            usul ve esaslar Kurum tarafından belirlenir “hükmü yer almaktadır.

               18. 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu’nun “Abone-
            lik Sözleşmeleri “başlıklı 50 nci maddesinde özetle, “Abonelik
            sözleşmelerinde asgari olarak elektronik haberleşme hizmeti sağla-
            yan işletmecinin adı ve adresi sunulacak hizmetler, teklif edilen
            hizmet kalitesi seviyeleri ve ilk bağlantının gerçekleştirilebil-
            me süresi, sunulacak bakım ve onarım hizmetlerinin çeşitleri,
            uygulanacak tarifelerin içeriği ve tarifelerdeki değişiklikler
            hakkında güncel bilgilerin hangi yollardan öğrenilebileceği,
            sözleşmenin süresi, sona ermesi ve yenilenmesine ilişkin ko-
            şullar ... gibi bilgilere yer verilir ... Aboneler yazılı olarak bildirmek
            kaydıyla aboneliklerini her zaman sona erdirebilir “hükmü yer
            almaktadır.

               19. 5809 sayılı Kanuna dayanılarak çıkarılan Elektronik Ha-
            berleşme Sektöründe Tüketici Hakları Yönetmeliği’nin “Tüke-
            tici hakları “başlıklı 5 inci maddesinde, “... Abonelere sunulan
            hizmet için uygulanacak tarifeler konusunda açık, detaylı ve
            güncel bilgilere erişebilme hakkı ile tarifelerdeki değişiklikler
            yürürlüğe girmeden önce bilgilendirilme hakkı “hükmü yer al-
            maktadır. Aynı Yönetmeliğin , “Şeffaflık ve Bilgilendirme “başlıklı
            6 ncı maddesinde de, aynı doğrultuda düzenleme bulunmaktadır.

               20. Aynı Yönetmeliğin 13 üncü maddesi «Tüketici Şikâyetleri
            Çözüm Mekanizması ve Kurumun Yetkisi “başlıklı olup, “Fesih
            ve Fesihte Takip Edilecek Usul “başlıklı 18 inci maddesinde,
            “Aboneler aboneliklerini her zaman ücretsiz olarak sona erdirebilir ...
            İşletmeci, abonenin fesih talebinin yapıldığı andan itibaren yedi gün
            içinde fesih işlemini gerçekleştirmek ve posta, elektronik posta, kısa
            mesaj ya da arama yöntemlerinden birini kullanarak abonelik sözleş-
            mesinin feshedildiğini aboneye bildirmekle yükümlüdür. Fesih işle-
            minden sonra işletmeci borcu olan abonelere geri kalan alacakları için





                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  383
   379   380   381   382   383   384   385   386   387   388   389