Page 387 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 387
28. Şikayetçi tarafından, Türk Telekomünikasyon A.Ş.’nin
14,62 TL tutarında düzenlemiş olduğu faturanın iptali iddia
edilmiş ise de, şikayetçinin bununla ilgili bilgi, belge, delil vb.
sunmadığı, idarece gönderilen belgelerin aksinin de ispat edi-
lemediği, bu nedenle idarenin işleminin hukuka ve hakkaniye-
te uygun olduğu sonuç ve kanaatine varılmıştır.
E. İnsan Hakları Yönünden Değerlendirme
29. Şikayet konusu olayda ilgili idarenin adil, eşit, tarafsız uygula-
ma yaptığı, yine Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinin 13 üncü madde-
sindeki etkili başvuru hakkının ve 17 nci maddesindeki hakları kötüye
kullanma yasağının, mülkiyet vb. insan haklarının ihlal edildiğine dair
herhangi bir bulgu ve bilgiye de rastlanmadığı anlaşıldığından, şika-
yete konu olayda insan hakları ihlalinin söz konusu olmadığı anlaşıl-
mıştır
F. İyi Yönetişim İlkeleri Yönünden Değerlendirme
30. 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazete’de
yayımlanan Kamu Denetçiliği
Kurumu Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hak-
kında Yönetmelik’in “İyi yönetim ilkeleri “başlıklı 6 ncı maddesinde;
Kurumun inceleme ve araştırma yaparken insan haklarına dayalı ada-
let anlayışı içinde; kanunlara uygunluk, ayrımcılığın önlenmesi, ölçü-
lülük, yetkinin kötüye kullanılmaması, eşitlik, tarafsızlık, dürüstlük,
nezaket, şeffaflık, hesap verilebilirlik, haklı beklentiye uygunluk, ka-
zanılmış hakların korunması, dinlenilme hakkı, savunma hakkı, bilgi
edinme hakkı, makul sürede karar verme, kararların gerekçeli olması,
karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi, kararın geciktirilmeksi-
zin bildirilmesi, kişisel verilerin korunması gibi iyi yönetim ilkelerine
uygun işlem ve eylem ile tutum veya davranışta bulunup bulunmadı-
ğını gözeteceği düzenlenmiştir. Söz konusu Yönetmelik hükmünde yer
alan ilkelerin kaynağını teşkil eden Avrupa Birliği Temel Haklar Şartı-
nın 41 inci maddesinde de iyi yönetim hakkından bahsedilmekte olup,
benzer ilkelere Avrupa parlamentosu tarafından kabul edilen “Avrupa
Doğru İdari Davranış Yasası’nda da yer verilmiştir.
31. Söz konusu ilkeler yönünden yapılan değerlendirme neticesin-
de; idarenin aşağıdaki ilke hariç iyi yönetişim ilkelerini gözettiği an-
cak şikâyetçinin başvuru dilekçelerine ilgili idare tarafından verilen
386 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU