Page 451 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 451

Somut olayda, marka olarak tescili talep edilen “ister zengin ol ister
              fukara, her gönül ister bir yuva bir de araba “ibaresinin, Marka Tescil
              Başvurularına Ait Mal ve Hizmetlerin Sınıflandırılmasına İlişkin Teb-
              liğde 12. ve 37. Sınıf kapsamında sayılan mal ve hizmetlerin tümü ile
              birlikte değerlendirilmesi neticesinde , söz konusu ibarenin ihtiva et-
              tiği unsurların 12 ve 37. Sınıf kapsamında sayılan mal ve hizmetlerin
              tümü ile bağdaşmadığı, dolayısıyla bir bütün olarak ortalama tüketici
              üzerinde bahsi geçen mal ve hizmetleri bir başka teşebbüsün mal veya
              hizmetlerinden ayırt etmeyi sağlayıcı nitelikte genel bir intiba bırak-
              madığı mütalaa edilmektedir.

                 Dolayısıyla, ... tarafından yapılan 2011/39798 başvuru numaralı ve
              “ister zengin ol ister fukara, her gönül ister bir yuva bir de araba “iba-
              reli marka başvurusunun reddine ilişkin işlemde herhangi bir hukuka
              aykırılık söz konusu değildir.
                 I) Hakkaniyete Uygunluk Denetimi Yönünden

                 10) Marka tescil başvurusunun değerlendirilmesinde mevcut her
              türlü veri çerçevesinde başvurunun tüm somut koşulları dikkate alın-
              malıdır, zira markanın ayırt ediciliğini talep edilen mal ve hizmetler-
              den bağımsız ve soyut olarak değerlendirmek mümkün değildir.
                 Her  marka  özgünlük  derecesi,  tasarımı,  tescile  konu  mallar/hiz-
              metler, bu mal ve hizmetlerin tüketici grubunun özellikleri, markanın
              tescil kapsamındaki mallar/hizmetler üzerindeki ayırt edici niteliği
              gibi unsurlar açısından kendine özgü özellikler taşıdığından, tüm bu
              unsurların birlikte değerlendirilmesi sonunda tescil başvurusuna iliş-
              kin karar oluşturulabilmektedir ki bu değerlendirmede idarenin takdir
              hakkı göz ardı edilemez.

                 Somut olayda, başvuruya konu markanın “ister zengin ol ister fu-
              kara her gönül ister bir yuva bir de araba “ifadesinin kelime kombi-
              nasyonu oluşturduğu, kelime kombinasyonunun ayırt ediciliğinin
              tespitinde markayı oluşturan her bir kelime ya da bileşenin tek tek
              değerlendirilmesi yeterli olmamakta, kelime kombinasyonunun ihtiva
              ettiği kelimelerin tamamı itibariyle bir bütün olarak ilgili tüketici kesi-
              mi üzerinde bıraktığı izlenimin dikkate alınması gerekmektedir.
                 Nitekim başvuruya konu markanın kelime kombinasyonu oluştur-
              ması dışında, başvuru formunda belirtilen mal ve hizmetlerin tümüne




            450   KAMU DENETÇILIĞI KURUMU
   446   447   448   449   450   451   452   453   454   455   456