Page 452 - sosyal-haklar-ve-alanlar
P. 452

ilişkin olarak başkaca herhangi bir unsur içermediği, “ister zengin ol
            ister fukara “ifadesinin dilimize yerleşik bir slogan olduğu, “her gönül
            ister bir yuva bir de araba “ifadesinin de bu sloganı tamamlayan bir
            ifade olarak kullanılmış olduğu görülmektedir.

               Söz konusu sloganlar, yapısı gereği bir reklam, tanıtım ve promos-
            yon aracı olarak sıklıkla kullanılan ibareler olduğundan, ayırt edicilik
            incelemesinde sloganın ilgili tüketici kesiminde marka algısı yaratıp
            yaratmayacağı hususunun öncelikli olarak değerlendirilmesi gerekir.
            Marka algısı yaratmayan, ortalama tüketici tarafından mal veya hiz-
            metleri işaret etmenin ya da onların asli özelliklerini belirtmenin nor-
            mal bir yolu olarak algılanacak, doğrudan doğruya sıradan bir reklam,
            promosyon ifadeleri şeklinde algılanacak sloganlar ayırt edici nitelikte
            kabul edilmez.

               Somut olayda, marka tescil başvurusunun alışılmışın dışında bir
            kelime kombinasyonu değil, günlük dilde kullanımı yaygın olan bir ifa-
            de olduğu, söz konusu ibarenin ihtiva ettiği unsurların 12 ve 37. Sınıf
            kapsamında sayılan mal ve hizmetlerin tümü ile bağdaşmadığı dikkate
            alındığında, başvurunun bu haliyle ortalama dikkate sahip tüketiciler
            nezdinde marka algısı yaratma niteliğinin bulunmadığı, markanın te-
            mel fonksiyonu olan ayırt edicilik
               fonksiyonuna sahip olmadığı dikkate alındığında idarenin bu yön-
            deki takdiri ile başvurunun reddine ilişkin kararında hakkaniyete ay-
            kırılık görülmemektedir.

               Diğer yandan şikayetçi ..., benzer ibareli sloganların (Atma Recep
            Din Kardeşiyiz) Türk Patent Enstitüsünce marka olarak tescil edildiği
            iddiasında bulunmakta ise de, Türk Patent Enstitüsü Markalar Dairesi
            Başkanlığı ile yapılan görüşmeler neticesinde; “Atma Recep Din Kar-
            deşiyiz “ibareli marka başvurusunun Markalar Dairesi Başkanlığının
            23/01/2012 tarih ve 2012-0-36269 sayılı kararı ile yapılan karar dü-
            zeltme işlemi neticesinde, başvuru kapsamındaki tüm mallar/hizmet-
            ler yönünden reddedilmiş olduğu ve ilgili şerh kararının 13/02/2012
            tarih ve 198 sayılı Resmi Marka Bülteninde ilan edildiği bilgisi edinil-
            miştir.
               Dolayısıyla, marka tescil başvurusunun değerlendirilmesinde mev-
            cut her türlü veri çerçevesinde başvurunun tüm somut koşullarının





                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  451
   447   448   449   450   451   452   453   454   455   456   457