Page 182 - Sporda Hak İhlalleri ve Denetim
P. 182

SPORDA HAK İHLALLERİ VE DENETİM

              at araştırması bu bilgi ve belgeler rehberliğinde ve uzman tarafından yapılmış-
              tır. Yapılan değerlendirme neticesinde; engelli kulüplerine ödül verilmesinin
              son derece ağır şartlara bağlandığı, bu kulüplerin ödül almasının neredeyse
              imkansız hale geldiği sonucuna varılarak mezkur Yönetmelikte engelli spor
              kulüpleri adına ayrı bir düzenleme yapılması yönünde Tavsiye Kararı verilmiş-
              tir. Anılan Tavsiye Kararı Spor Genel Müdürlüğü’nün Gençlik ve Spor Bakanlığı
              altında yer alması nedeniyle Bakanlığa iletildi. Genel Müdürlük tarafından ise
              Tavsiye Kararı ile ilgili Yönetmelik çalışmaları sırasında gerekli değişikliklerin
              yapılacağı şeklinde bilgi verilmiştir Kamu Denetçiliği Kurumuna.

              Burada açıklanan başvuru ve karar örneklerine bakıldığında, aslında Kurum
              tarafından hem mevzuat denetimi yapıldığı, hem idarenin tutum ve davranışına
              ilişkin bir takım değerlendirmelerin yapıldığı rahatlıkla görülebilmektedir.

              Burada, Tavsiye Kararı, Ret Kararı ve Kısmen Ret Kısmen Tavsiye Kararları’nın
              başvuranla birlikte başvuruya konu idarelere de tebliğ edildiğini belirtmek is-
              terim.  6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun 20’inci maddesinin
              üçüncü fıkrası uyarınca idareler Tavsiye Kararları ile ilgili ne yapacaklarına
              ilişkin Kamu Denetçiliği Kurumuna bilgi vermekle yükümlüdürler. Tavsiye edi-
              len hususların yerine getirilmesinde bir engel yoksa bu Tavsiye Kararlarına
              idare tarafından uyulması beklenir. Eğer, uyulmayacaksa bunun anlamlı ve
              hukuki bir dayanağının, gerekçesinin idare tarafından bildirilmesi gerekmek-
              tedir. Tavsiye Kararları adı gereği idarelere tavsiye niteliğinde, yaptırımı ya da
              bildiğimiz anlamda mahkeme kararlarındakine benzer bağlayıcılığı olmayan
              kararlardır. Ancak, sunumun başında da değindiğim üzere değişen kamu yö-
              netimi anlayışı çerçevesinde idarelerin artık iyi yönetim ilkelerine riayet etmesi
              ve üzerlerindeki kamuoyu baskısını da dikkate alması gerektiği düşünülmek-
              tedir.

              Diğer yandan, Kamu Denetçiliği Kurumu, Kanunun 22’inci maddesi gereğin-
              ce her takvim yılı sonunda yürütülen faaliyetleri ve önerileri kapsayan bir ra-
                                                      2
              por hazırlayarak TBMM Karma Komisyonuna  sunar, Kurumun yıllık raporu,
              ayrıca Resmî Gazetede yayımlanmak suretiyle kamuoyuna duyurulur, ancak
              açıklanmasında fayda gördüğü hususları yıllık raporu beklemeksizin her za-
              man kamuoyuna duyurabilir. Dolayısıyla, bu Raporda Tavsiye Kararlarına uyan
              ve uymayan idareler, bilgi ve belge talebine yanıt vermeyen idareler, dostane
              çözüme yakın davranan idareler, artan şikâyet konuları, sistematik sorunların
              varlığı, Kurumun faaliyetleri gibi konular, TBMM’ye bildirilmiş, kamuoyuna da
              duyurulmuş olur. Ayrıca, Komisyon tarafından Kurumun Raporu ile ilgili gö-
              rüşleri içeren ve Komisyon tarafından hazırlanan bir Raporun Genel Kurula
              sunulduğu ve Genel Kurulda görüşüldüğünü de belirtelim.
              Sunumumu burada sonlandırıyor, herkese dinledikleri için teşekkür ediyorum,
              saygılar sunuyorum.
              2  Türkiye Büyük Millet Meclisi Dilekçe Komisyonu ile İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu üyele-
              rinden oluşan Karma Komisyon.

         182   2 MART 2018, ANKARA
   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187