Page 127 - temel-haklar
P. 127
araştırma veya soruşturma uygulanacağına dair düzenleme yapılması
ihtiyacının söz konusu olduğu,
4.4. 5015 sayılı Kanunun 7 nci maddesinin üçüncü fıkrasında da-
ğıtıcıların yıllık pazarlama ve projeksiyonlarını yapmak ve detayları ile
Kuruma vermekle yükümlü olduğu, yıl içinde üçer aylık dönemlerde
projeksiyonların gerçekleşme değerlemesini yaparak, Kuruma; Ocak
Nisan, Temmuz, Ekim aylarında vereceğini, projeksiyonda oluşan yüz-
de ondan fazla artış ve eksikleri açıklayacağı hükmünün yer aldığı, di-
ğer yandan aynı Kanunun 20 nci maddesinde, lisans sahiplerine hangi
durumlarda idari yaptırım uygulanacağı ve bu durumda izlenecek usul
ve esaslara dair ilgili düzenlemeye yer verildiği,
4.5 Şikayet konusu Yönetmelik ile yıllık 60.000 ton beyaz ürün
satışının gerçekleştirilip gerçekleştirilemediğinin tespit edilmesinin
amaçlandığı, Yönetmelik hükmünün mevcut lisans sahiplerinin
düzenlemenin yürürlüğe girdiği tarihi takip eden takvim yılın-
daki faaliyetlerine uygulanacağı,
hususları belirtilerek, şikayet konusu Yönetmeliğin gerek Ana-
yasaya gerekse Kanuna aykırılık teşkil etmediği ifade edilmiştir.
C. Olaylar
5. Şikâyetçi ve idare tarafından iletilen bilgi ve belgeler doğrultu-
sunda olaylar aşağıda özetlenmiştir.
5.1 Şikayetçi temsilcisi tarafından, 01/02/2015 tarihli Resmi Ga-
zetede yayımlanan Petrol Piyasası Lisans Yönetmeliğinde Değişiklik
Yapılmasına Dair Yönetmelik hükümlerinin, Anayasaya ve 5015 sayı-
lı Petrol Piyasası Kanununa aykırı olduğu gerekçesiyle ve söz konusu
Yönetmelik hükümlerinin kaldırılması talebiyle 18.02.2015 tarihinde
EPDK’ya başvurulmuştur.
5.2. İlgili İdare, söz konusu Yönetmeliğin, Kanuna uygun olarak
yürürlüğe konulduğunu belirterek şikayetçinin talebini 03.03.2015
tarihli yazı ile reddetmiştir. Bu durum üzerine; şikayetçi, bahsi geçen
Yönetmelik hükümlerinin kaldırılması talebiyle 16.03.2015 tarihinde
Kurumumuza başvuruda bulunmuştur.
122 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU