Page 690 - temel-haklar
P. 690

Rehabilitasyonu konulu Rapor,  Eylül 2014). Ayrıca, Uluslararası Ce-
            zaevi Araştırmaları Merkezi tarafından yapılan bir tespitte, düzen-
            li olarak aileleriyle temas halinde olan mahkûmların normal cezaevi
            kurallarına uymaya daha hazır oldukları, kısacası iyi ziyaret olanakla-
            rının cezaevinin iyi bir şekilde faaliyet göstermesine çeşitli açılardan
            katkıda bulunduğu da belirtilmiştir. (Andrew Coyle, Cezaevi Yönetimi-
            ne İnsan Haklarını Göz Önüne Alan Bir Yaklaşım, Uluslararası Cezaevi
            Araştırmaları Merkezi, 2002).
               27.14. Kamu Denetçiliği Kurumu’nun benzer bir konuda
            vermiş olduğu 14/11/2013 tarihli ve 2013/72 sayılı kararın-
            da da, ailelerinden uzak yerlerde barındırılan hükümlüler ve tutuk-
            lu kişiler ile ilgili olarak, ziyaret rejiminde esneklik sağlayıcı bir takım
            mevzuat değişikliği yapılmasının iyi yönetim ve hakkaniyet ilkelerinin
            bir gereği olduğu gibi bu kişilerin rehabilitasyonu açısından da büyük
            önem arz ettiği vurgulanmış ve sonuçta ilgili mevzuat hükümlerinde
            değişiklik yapılması yönünde tavsiyede bulunulmuştur. İdare, ailesin-
            den uzak ceza infaz kurumlarında bulunan hükümlü ve tutuklular için
            ziyaret süresinin üst sınırdan kullanıldırılmasını teminen, Hükümlü
            ve Tutukluların Ziyaret Edilmeleri Hakkındaki Yönetmelik hükümlü-
            lerinde değişiklik yapılması yönünde çalışma başlatıldığını bildirerek
            (Bkz, paragraf 22), bu yöndeki öneriye olumlu yaklaşmış olup, bu ci-
            hetle konunun tespiti yeterli görülmüştür.

               27.15. Tüm bu hususlar göz önüne alındığında;  başvurucunun
            nakil taleplerinin reddedilmesi yönündeki işlemlerde hukuka aykırılık
            bulunmadığı ve bu sebeple şikâyetin reddi gerektiği kanaat ve so-
            nucuna ulaşılmıştır.
               E. İnsan Hakları Yönünden Değerlendirme

               28.  Anayasanın  “Kanun  önünde eşitlik”  başlıklı 10’uncu  madde-
            sindeki eşitlik ilkesinin, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesinin 13’üncü
            maddesindeki etkili başvuru hakkının ve 17’nci maddesindeki hakları
            kötüye kullanma yasağının ihlal edildiğine dair herhangi bir bilgi ve
            bulguya rastlanmadığı gibi şikâyete konu olayda, Birleşmiş Milletler
            İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi ile Avrupa İnsan Hakları Sözleş-
            mesinde yazılı ve güvence altına alınmış olan başkaca bir insan hakkı
            ihlalinin tespit edilemediği sonuç ve kanaatine varılmıştır.






                                                               KAMU DENETÇILIĞI KURUMU  685
   685   686   687   688   689   690   691   692   693   694   695