Page 825 - temel-haklar
P. 825
5.3. Şikayet başvurucusunun 24/12/2015 tarihli dilekçesi ile Ke-
çiören Tapu Müdürlüğü’nden 4.2 numaralı paragrafta belirtilen gerek-
çelerle fazla tahsil edilen harcın iadesini talep ettiği,
5.4. Başvurucunun bu talebinin; söz konuş satış işleminde, Keçiö-
ren Belediye Başkanlığı’nca verilen Emlak Vergisi Bildirimine (Beyan
değeri) göre harç tahsil edilip fazladan harç tahsil edilmediği gerekçe-
siyle reddedildiği,
5.5 Bunun üzerine şikâyetçinin 3 numaralı paragrafta belirtilen ta-
leplerle Kurumumuza başvuruda bulunduğu anlaşılmıştır.
D. Kamu Denetçisi Zekeriya Aslan’ın İnceleme ve Araştırma
Bulguları
6. Şikayete konusuna ilişkin bilgi ve belgeler Tapu ve Kadastro Ge-
nel Müdürlüğünden istenmiştir. İlgili idareden gelen yazı cevabına
“İdarenin Şikayete İlişkin Açıklamaları” başlığı altındaki 4 numaralı
paragrafta yer verilmiştir.
III. HUKUKİ DEĞERLENDİRME VE GEREKÇE
A. İlgili Mevzuat
7. 2709 sayılı T.C. Anayasasının “Dilekçe, bilgi edinme ve
kamu denetçisine başvurma hakkı” başlıklı 74 üncü maddesin;
“Herkes, bilgi edinme ve kamu denetçisine başvurma hakkına
sahiptir.” hükmünü amirdir.
8. 14/06/2012 tarihli ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kuru-
mu Kanununun “Kurumun Görevi” başlıklı 5 inci maddesinin
1 inci fıkrasında; “Kurum, idarenin işleyişiyle ilgili şikayet üzerine,
idarenin her türlü eylem ve işlemleri ile tutum ve davranışlarını; insan
haklarına dayalı adalet anlayışı içinde, hukuka ve hakkaniyete uygun-
luk yönlerinden incelemek, araştırmak ve idareye önerilerde bulun-
makla görevlidir.” hükmü yer almaktadır.
9. 6098 Sayılı Türk Borçlar Kanununun “A. Sözleşmenin ku-
rulması”, “I. İrade açıklanması” “Genel olarak” başlıklı 1 inci
maddesi, “Sözleşme, tarafların iradelerini karşılıklı ve birbirine uygun
olarak açıklamalarıyla kurulur. İrade açıklaması, açık veya örtülü ola-
bilir.”; “2. Derecedeki noktalar” başlıklı 2 inci maddesi ; “Taraflar
820 KAMU DENETÇILIĞI KURUMU