Page 145 - uluslararsi-ombudsmanlik-sempozyumu-2017
P. 145
2. GÜN
İslamofobi İtalya’da yükseliştedir ve daha endişe verici olan durum İslamo-
fobinin nasıl bir hak olarak tanımlanabildiğidir. Bu insanlar kendilerini ırkçı
veya yabancı düşmanı olarak görmemektedir; ancak demokrasi ve insan
haklarının savunucuları olarak görmekte ve bir din farkının kendileri için
uyumsuz olduklarına inanmaktadırlar yani bazen insan hakları uygun bir şe-
kilde kullanılmamaktadır.
Şurası açıktır ki İkiz Kulelerde, Paris’te, Nice’te, Brüksel’de, Berlin’de terör
saldırıları gerçekleştirildi, cihatçı terörist saldırıları oldu, burası açık, ancak
her şey burada bitmiyor, yaşama koşulları konusunda bir korku var ve yerel
İtalyan nüfusun büyük çoğunluğu Müslümanların sorunların ana kaynağı
olabileceğini düşünüyor. Liberalleşmenin ışığı altında hızlı bir şekilde de-
ğişen bir toplumda yaşamanın bir meydan okuması bulunmaktadır. Artan
sayıda göçmen ve mülteciler konusunda tehlike verici bir düşünce bulunu-
yor ve bu süreçte yoksulluk daha da artıyor ve orta sınıf insanlar daha kötü
bir yaşama doğru ilerliyor. Bu bazı siyasetçiler ve entelektüeller tarafından
algılanan bir reaksiyon olarak hoşgörüsüzlüğe dönüşüyor ve İtalya ve Avru-
pa’yı kullanarak bir pozisyon değiştirme anlamında İslamofobinin yeni bir
evresine yönelik kullanılıyor.
İtalya’da şu anda yaklaşık 1,7 milyon İtalyan olmayan Müslüman vatandaş
bulunmaktadır. Ben tüm hayatım boyunca İtalya’da yaşadım ve bu nüfus
İtalya’nın nüfusunun yüzde 2.8’ini ve toplam yabancı nüfusun yüzde 45.1’ini
oluşturuyor. Her halükarda, bu tahmin şu nedene bağlı olarak bazı sınırlan-
dırmalara sahip: İtalya’nın kanunları hassas kişisel verilere sahip olunmasını
yasaklamaktadır. Din, cinsel tercih gibi bilgiler İtalya Veri Koruma Merciinin
izni olmadan paylaşılamaz. Bu nedenle dinsel uygulamalar söz konusu ol-
duğunda sınırlı sayıda bir örnekleme ve bir çapraz göstergeye dayalı ola-
rak yaklaşık bir tahmine sahip olabiliyoruz veya kişilerin dinsel arka planının
yaygın dinsel milli kimliğe karşılık geldiğini varsayıyoruz. Bu tahmin elimizde
haklarında veri bulunmayan Müslüman İtalyan vatandaşlarını içermemek-
tedir. Ancak İtalya’da yaşayan Müslümanların çoğunluğu halen birinci nesil
göçmenler ve vatandaşlıkları bulunmayan ikinci nesildir. İtalya’daki Müslü-
manların doğru sayısı konusunda yeterli bilgimiz yok, ayrıca ayrımcılık ve
nefret suçları vakaları da olduğundan daha düşük rapor edilmektedir. Her
halükarda nefret suçu ve ayrımcılığın olandan daha düşük rapor edilmesinin
dikkatle bakarsanız bir çok nedeni bulunmaktadır.
Bunları istatistiksel olarak rapor ettik, konuşmamda bunlar var ancak şimdi
bulamıyorum, bu konuda özellikle İtalya’da evler, işgücü ve özellikle bu duru-
ma yönelik ayrımcılığa yönelik. Tabii ki İtalyan işgücü piyasaları genellikle göç-
143