Page 145 - uluslararsi-ombudsmanlik-sempozyumu-2017
P. 145

2. GÜN





            İslamofobi İtalya’da yükseliştedir ve daha endişe verici olan durum İslamo-
            fobinin nasıl bir hak olarak tanımlanabildiğidir. Bu insanlar kendilerini ırkçı
            veya yabancı düşmanı olarak görmemektedir; ancak demokrasi ve insan
            haklarının  savunucuları  olarak  görmekte  ve  bir  din  farkının  kendileri  için
            uyumsuz olduklarına inanmaktadırlar yani bazen insan hakları uygun bir şe-
            kilde kullanılmamaktadır.
            Şurası açıktır ki İkiz Kulelerde, Paris’te, Nice’te, Brüksel’de, Berlin’de terör
            saldırıları gerçekleştirildi, cihatçı terörist saldırıları oldu, burası açık, ancak
            her şey burada bitmiyor, yaşama koşulları konusunda bir korku var ve yerel
            İtalyan  nüfusun büyük  çoğunluğu Müslümanların sorunların  ana  kaynağı
            olabileceğini  düşünüyor.  Liberalleşmenin  ışığı  altında  hızlı  bir  şekilde  de-
            ğişen bir toplumda yaşamanın bir meydan okuması bulunmaktadır. Artan
            sayıda göçmen ve mülteciler konusunda tehlike verici bir düşünce bulunu-
            yor ve bu süreçte yoksulluk daha da artıyor ve orta sınıf insanlar daha kötü
            bir yaşama doğru ilerliyor. Bu bazı siyasetçiler ve entelektüeller tarafından
            algılanan bir reaksiyon olarak hoşgörüsüzlüğe dönüşüyor ve İtalya ve Avru-
            pa’yı kullanarak bir pozisyon değiştirme anlamında İslamofobinin yeni bir
            evresine yönelik kullanılıyor.

            İtalya’da şu anda yaklaşık 1,7 milyon İtalyan olmayan Müslüman vatandaş
            bulunmaktadır. Ben tüm hayatım boyunca İtalya’da yaşadım ve bu nüfus
            İtalya’nın nüfusunun yüzde 2.8’ini ve toplam yabancı nüfusun yüzde 45.1’ini
            oluşturuyor. Her halükarda, bu tahmin şu nedene bağlı olarak bazı sınırlan-
            dırmalara sahip: İtalya’nın kanunları hassas kişisel verilere sahip olunmasını
            yasaklamaktadır. Din, cinsel tercih gibi bilgiler İtalya Veri Koruma Merciinin
            izni olmadan paylaşılamaz. Bu nedenle dinsel uygulamalar söz konusu ol-
            duğunda sınırlı sayıda bir örnekleme ve bir çapraz göstergeye dayalı ola-
            rak yaklaşık bir tahmine sahip olabiliyoruz veya kişilerin dinsel arka planının
            yaygın dinsel milli kimliğe karşılık geldiğini varsayıyoruz. Bu tahmin elimizde
            haklarında veri bulunmayan Müslüman İtalyan vatandaşlarını içermemek-
            tedir. Ancak İtalya’da yaşayan Müslümanların çoğunluğu halen birinci nesil
            göçmenler ve vatandaşlıkları bulunmayan ikinci nesildir. İtalya’daki Müslü-
            manların doğru sayısı konusunda yeterli bilgimiz yok, ayrıca ayrımcılık ve
            nefret suçları vakaları da olduğundan daha düşük rapor edilmektedir. Her
            halükarda nefret suçu ve ayrımcılığın olandan daha düşük rapor edilmesinin
            dikkatle bakarsanız bir çok nedeni bulunmaktadır.

            Bunları istatistiksel olarak rapor ettik, konuşmamda bunlar var ancak şimdi
            bulamıyorum, bu konuda özellikle İtalya’da evler, işgücü ve özellikle bu duru-
            ma yönelik ayrımcılığa yönelik. Tabii ki İtalyan işgücü piyasaları genellikle göç-


                                                                       143
   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150